ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل + 7 روش موثر برای جلوگیری از سرقت گوشی

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2022-09-28 11:24:45. روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل ، با وجود هشدارها و ایجاد سازمانها و راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه و حتی با وجود ایجاد کردن ریجستری کردن تلفن های همراه اما همچنان سرقت تلفن های همراه به شدت آزار دهنده و تأسف بار است ، اما با این حال باید به دنبال روشی دیگر بود تا بتوان این سرقت را به حداقل رسانید و از سرقتها جلوگیری نمود. روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل ، با وجود هشدارها و ایجاد سازمانها و راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه و حتی با وجود ایجاد کردن ریجستری کردن تلفن های همراه اما همچنان سرقت تلفن های همراه به شدت آزار دهنده و تأسف بار است ، اما با این حال باید به دنبال روشی دیگر بود تا بتوان این سرقت را به حداقل رسانید و از سرقتها جلوگیری نمود. 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل
روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل
تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۱ تاریخ بازنویسی : ۹ مهر ۱۴۰۱

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل ، با وجود هشدارها و ایجاد سازمانها و راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه و حتی با وجود ایجاد کردن ریجستری کردن تلفن های همراه اما همچنان سرقت تلفن های همراه به شدت آزار دهنده و تأسف بار است ، اما با این حال باید به دنبال روشی دیگر بود تا بتوان این سرقت را به حداقل رسانید و از سرقتها جلوگیری نمود.

اما آنچه تا کنون بسیار مهم جلوه می کند ،چگونگی بهره مندی و پیشگیری از سرقتها می باشد؟ تلفن همراه چون دارای بسیاری از اطلاعات شخصی می باشد باید به دنبال رهکاری بود تا بتوان از آن برای پیشگیری بهره برد که در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل به بیان چندین راهکار خواهیم پرداخت.

 

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل

 

1- از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

این روش قوی‌ترین خط دفاعی شما برای جلوگیری از سرقت گوشی است. استفاده از پین‌های آسان چهار رقمی را کنار بگذارید. رمز عبور شما باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد شامل ترکیبی از اعداد، حروف و نویسه‌های خاص. شکستن گذرواژه‌های سنگین به راحتی امکان پذیر نیست. شاید در ابتدا تایپ رمز عبور غیرمتعارف سخت باشد، اما با کمی تمرین این‌ کار به یک عادت روزانه تبدیل خواهد شد. به هر حال برای پیشگیری از سرقت گوشی این بهترین راه است.

استفاده از الگو (Pattern) به جای گذر واژه چندان مناسب نیست، مگر آنکه الگویی که انتخاب می‌کنید، پیچیدگی زیادی داشته باشد. اگر گوشی شما اسکنر اثر انگشت دارد، آن را فعال کنید. البته در کنار استفاده از اسکنر اثر انگشت، بهتر است از رمز عبور قوی نیز استفاده کنید.

 

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

 

2- فعال سازی پین سیم کارت

شاید شما از این موضوع بی خبر باشید که گوشی های موبایل علاوه بر قفلی که برای صفحه نمایش آن ها در نظر گرفته می ‌شود، می ‌توانند قفل سیم کارت هم داشته باشند. به قفل سیم کارت اصطلاحاً پین (SIM PIN)  می گویند. وقتی که قفل سیم کارت را فعال کنید، در این حالت هر وقت که گوشی خاموش و روشن شود و سیم کارت مربوطه در آن وصل باشد باید رمز عبور سیم کارت نیز وارد شود، و گرنه گوشی بوت نخواهد شد.

پس فعالسازی پین یا رمز عبور سیم کارت هم می ‌تواند یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش امنیت گوشی و جلوگیری از به سرقت رفتن آن به حساب آید. درست است که این ویژگی به طور مستقیم باعث کاهش ریسک دزدیده شدن گوشی شما نمی شود ولی به هر حال بستر امنیتی بهتری را برای مقابله با شرایط این چنینی ایجاد می‌ کند.

 

5456456

 

بیشتر بخوانید: چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم؟

 

3- فعال سازی سامانه همتا

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل همان‌طور که می‌دانید در طرح رجیستری سامانه همتا باید یک سیم کارت تحت مالکیت گوشی شما قرار بگیرد،اما اگر اینگونه نباشد و با قرار گرفتن سیم کارت غیر از سیم‌کارت ریجستری شده روی گوشی در سامانه همتا،گوشی غیر قابل استفاده خواهد بود و به هیچ عنوان قادر به دریافت خدمات اپراتور مخابراتی می باشد.

فقط در صورتی قادر به دریافت این خدمات می باشد که مالک دستگاه فرآیند انتقال مالکیت را برای دستگاه انجام داده و شما می توانید قبل از شروع طرح رجیستری از طریق فرآیند افزودن دستگاه در سامانه همتا دستگاه را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورید.

 

فعال سازی سامانه همتا

 

4- فعالسازی Find My iPhone

هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون  دارای شیوه هایی برای ردیابی تلفن های همراه مسروقه و گم شده دارند که از جمله این قابلیت ها در آیفون ، قابلیت Find My iPhone و قابلیت Android Device Manager مخصوص اندرویداست .  که با استفاده از این قابلیت و همچنین فعال سازی آن می تواند در هر لحظه در هنگام سرقت موقعیت آن را از طریق کامپیوتر، تبلت  و یا تلفن همراهی دیگر یافت.البته آنچه بیان شده است سبب بر عدم سرقت و یافتن آن نیست، اما یکی از بهترین موارد برای جلوگیری از چنین عملی می باشد  و فقط در رسیدن به امنیتی بیشتر کمک می کند.

 

گوشی های اندروید :

برای راه اندازی این اپلیکیشن در گوشی های اندروید، سیستم عامل اندرویدی شما ورژن ۲.۲ به بالا باشد‌. شما می‌توانید از گوگل پلی برنامه پرکاربرد را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید و تمامی تنظیمات مربوطه و فیلد های مهم را پر کنید و به آن عمل کنید‌.

زمانی که شما گوشی تلفن همراه خود را گم کردید و یا گوشی شما به سرقت رفت از طریق یک رایانه به اینترنت متصل شوید و وارد بخش Android device manager بشوید در آنجا هر اقدامی که می خواهید می توانید بر روی گوشی خودتان انجام دهید.

شما می‌توانید مکان فعلی گوشی خود را از روی نقشه پیدا کنیم برای گوشی همراه خود پیام بفرستید و یا زنگ بزنید و یا اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید. تمامی اینها بستگی به تنظیماتی دارد که شما بعد از نصب روی برنامه Find my phone انجام داده اید.

 

گوشی های آیفون:

شما از این اپلیکیشن بر روی گوشی های آیفون نیز می توانید استفاده کنید و آن را از فروشگاه اپ استور (App store) دانلود کنید. زمانی که این برنامه بر روی گوشی شما نصب شد با اکانت iTunes خودتان وارد شوید. شما می توانید زمانی که گوشی خود را به هر گم کردید و یا به سرقت رفته از طریق رایانه وارد برنامه Find my iphone بشوید برنامه های لازم را انجام دهید.

البته از سیستم عامل iOS 7 به بالا ویژگی قدرتمند Activation lock (قفل فعالسازی) در این مدل از گوشی‌های خود قرار داده است و زمانی که شما اپلیکیشن Find my iphone بر روی گوشی خودتان نصب میکنید،به صورت خودکار این ویژگی فعال سازی می شود و بعد از فعال بودن هیچ کس نمی‌تواند از این تلفن‌همراه استفاده کند مگر این که در iTunes شناسه و رمز عبور مربوطه را وارد کند.

 

فعالسازی Find My iPhone

 

5- یادداشت کردن شماره IMEI گوشی

گوشی‌های هوشمند یک شماره سریال منحصر به فرد 15 رقمی به نام IMEI دارند. این شماره سریال بر روی کارتن گوشی و همچنین پشت باتری گوشی درج شده است. برای جلوگیری از سرقت موبایل بهتر است کد IMEI را در جایی مطمئن یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید. شما می‌توانید با شگاره‌گیری #06#* از شماره سریال گوشی خود IMEI مطلع شوید. اگر روزی گوشی شما گم شود و یا به سرقت برود، از طریق همین شناسه می‌توانید در سامانه همیاب 24 (سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی) تلفن همراه خود را ردیابی کنید.

از آنجا که شماره سریال گوشی روی کارتن آن نیز درج می‌شود، بهتر است کارتن تلفن همراه خود را نگه دارید. همچنین برای اثبات مالکیت تلفن همراه در مراجع قضایی نیز وجود کارتن تلفن همراه و یا فاکتور خرید لازم است.

 

یادداشت کردن شماره IMEI گوشی

 

بیشتر بخوانید: افت کیفیت دوربین گوشی ; دلایل بی کیفیت شدن دوربین گوشی با گذشت زمان چیست؟

 

6- بیمه کردن گوشی

وقتی موبایل شما بیمه باشد، مطمئناً یکی از راه حل های عالی برای جلوگیری از نگرانی شما مبنی بر دزدیده شدن گوشی است. در صورتی که موبایل شما از بیمه برخوردار باشد درست است که از سرقت گوشی شما جلوگیری نمی کند اما شرایطی را ایجاد می‌ کند که در صورت دزدیده شدن گوشی بتوانید حداقل 80 درصد ارزش گوشی خود را از بیمه گذار به عنوان غرامت دریافت کنید. ما توصیه می کنیم اگر از گوشی های گران قیمت استفاده می کنید، با بیمه کردن آن خیال خودتان را نسبت به دزدیده شدن یا گم شدن آن، آسوده کنید.

 

بیمه کردن گوشی

 

7- از گیره‌های حلقه‌ای برای نگهداری گوشی در دستتان استفاده کنید!  

برخی از گیره‌های حلقه‌ای به پشت قاب گوشی متصل می‌شوند و به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشیتان را محکم‌تر در دستتان بگیرید. هر چند که توصیه می‌شود تا جای امکان در مکان‌های عمومی گوشی هوشمندتان را در معرض دید قرار ندهید.

 

از گیره‌های حلقه‌ای برای نگهداری گوشی در دستتان استفاده کنید!

 

بیشتر بخوانید: چرا داده تلفن همراه روشن نمیشود؟

 

در هنگام دزدیده شدن تلفن همراه چه کار بابد انجام داد؟

روش های برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل ، با توجه با آنچه در بالا گفته شده است اما همچنان امکان سرقت تلفن همراه وجود  دارد که در این لحظه باید با استفاده از دیگر روشهای ممکن از سرقت پبیشگیری نمود و همچنین در هنگام وقوع چنین مشکلی باید بتوان ان را یافت. از جمله این راه کارها از طریق دو اپراتور تلفن همراه ، با نامهای ایرانسل و همراه اول است . در این اپراتورها قابلیتهای ردیابی تلفن همراه می باشد که با استفاده از این روش می توان تلفن همراه مسروقه را یافت و مجدد در اختیار کاربر و مالک گردد.

در این روش برای ارائه درخواست ردیابی تلفن های همراه سرقتی توسط اپراتورهای مذکورنیازی به مراجعه حضوری نیست البته در این روش حتما باید کد IEMI ،  تلفن همراه مسروقه و یا مفقوده را دانست که با شماره گیری کدهایی مخصوص توسط هر یک از اپراتورها امکان دسترسی مجدد را به تلفن همراه خواهند داد.

البته طی نمودن مراحل شکایت و اعلام سرقت برای هر چه سریعتر پیدا شدن تلفن همراه بسیار کارآمد است ، البته که با رجستر کردن تلفن های همراه این امکان که توسط سارقین مورد استفاده قرار گیرد،ۀ تقریبا به صفر رسیده است..

 

سخن پایانی

در این مطلب با روش های جلوگیری از سرقت گوشی آشنا شدید و با آموزش جلوگیری از سرقت گوشی همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که هیچ یک از این روش‌ها به طور مستقیم مانع از سرقت گوشی تلفن همراه شما نخواهند شد، اما با به کار بستن این روش‌ها، ریسک به سرقت رفتن تلفن همراه شما بسیار پایین خواهد بود.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید