ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ کی است؟

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ کی است؟ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-07-14 15:25:50. بررسی مدت شارژ گوشی های سامسونگ و بررسی چند مدل گوشی سامسونگ بررسی مدت شارژ گوشی های سامسونگ و بررسی چند مدل گوشی سامسونگ 4.5
جدیدترین مقالات close
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
5 علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3
حالت ایمن گوشی سامسونگ
حالت ایمن گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
جدیدترین مقالات ←
مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ کی است؟
مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۱۹ مهر ۱۴۰۲

کمپانی Samsung این روزها بهترین و باکیفیت ترین تولیدات خود را وارد بازار کرده است. این شرکت برای ساخت باتری موبایل سامسونگ از بهترین و جدید ترین قطعات استفاده کرده است و توانسته تا حدود زیادی قدرت و کیفیت باتری های موبایل خود را افزایش دهد. یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید گوشی سامسونگ به آن توجه زیادی می شود، مدت زمان شارژ گوشی سامسونگ است و اینکه این گوشی ها تا چه مدت می توانند شارژ را در خود ذخیره داشته باشند. برای تعویض باتری گوشی موبایل خود به مرکز خدمات تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس مراجعه نمایید.

یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی روی سلامت باتری موبایل داشته باشد، استفاده از بهترین روش برای شارژ کردن باتری می باشد. اگر می خواهید مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ شما در کمترین زمان باشد، به شما پیشنهاد می کنیم از روش های زیر برای شارژ کردن موبایل خود استفاده کنید.

هیچ وقت سعی نکنید باتری گوشی خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. این موضوع تا حدودی می تواند روی سلامت باتری شما تاثیر داشته باشد. با توجه به ساختار باتری موبایل، شما می توانید از ساده ترین روش ها برای افزایش عمر و سلامت باتری سامسونگ استفاده کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند از فست شارژ و یا پاوربانک به صورت مداوم استفاده کنند. اما این طور نیست و این موضوع می تواند پس از مدتی به گوشی موبایل شما آسیب وارد کند. اگر می خواهید گوشی شما زمان بیشتری شارژ در خود ذخیره داشته باشد، بهتر است از شارژر اصلی و اورجینال سامسونگ برای شارژ کردن آن استفاده کنید.

اگر می خواهید گوشی شما در کوتاه ترین زمان شارژ شود، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه آن را به شارژ بزنید، خاموش کنید. این روش باعث می شود تا شما استفاده ای از گوشی نداشته باشید و در حین حال نیرویی از باتری موبایل کم نمی شود و گوشی سریع تر شارژ می شود. اگر تمایلی به خاموش کردن گوشی ندارید، می توانید از حالت پرواز استفاده کنید. حالت پرواز شباهت بسیار زیادی به خاموش بودن گوشی دارد و تمامی قابلیت های اصلی گوشی غیرفعال می شود.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ

بین ۳۰ تا ۸۰ درصد : با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری، گفته می‌شود همواره بهترین زمان شارژ گوشی وقتی است که باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد قرار دارد زیرا شارژ در این بازه موجب افزایش عمر باتری خواهد شد.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ

به طور کلی زمان شارژ شدن باتری گوشی های معمولی حدود 3 الی 4 ساعت است اما این زمان برای گوشی هر فرد متفاوت است زیرا برخی از کاربران باتری خود را کاملا خالی می کنند و طبیعتا باتری گوشی نیاز به زمان بیشتری برای پر شدن دارد.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a01

 برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A01 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت استفاده شده و با توجه به ویژگی های فنی این اسمارتفون، انتظار می‌رود که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند انرژی مورد نیازش را بدون مشکل برطرف سازد.

خوشبختانه در بررسی Galaxy A01 هم شاهد دستیابی به همین نتیجه بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1 روز بدون مشکل از آن استفاده کند. البته قدرت و میزان دقیق شارژدهی باتری گوشی مستقیما به نوع استفاده کاربر بستگی دارد و مقداری که ما عنوان می‌کنیم فقط یک حد میانگین است. پس با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که در حالت نرمال و استاندارد قدرت شارژدهی باتری گوشی A01 معمولی است.

اما چه مقدار زمان برای شارژ کردن باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی لازم خواهد بود و آیا سرعت شارژ باتری آن مثل اغلب گوشی های جدید امروزی بالاست؟ متاسفانه گوشی سامسونگ گلکسی A01 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و یک شارژر معمولی با پورت میکرو یو اس بی دارد.

بدین ترتیب برای شارژ باتری آن با استفاده از شارژ اورجینال گوشی تقریبا باید مدت زمانی در حدود 100 دقیقه صبر کنید. با توجه به اینکه اغلب گوشی های مدرن و جدید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و به شارژر های قدرتمندتری مجهز هستند، مدت زمان طولانی مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی A01 می‌تواند تا حدی آزاردهنده باشد.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A01

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a11

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A11 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل انتظار نمی‌ رود خیلی بازده عالی داشته باشد و احتمالا کیفیت عملکرد معمولی خواهد داشت. در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری A11 برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه را می‌توان در سطح نرمال و خوب در نظر گرفت. دقت داشته باشید که اجرای تسک های سنگین مثل گیمینگ می‌تواند به شدت سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی را افزایش دهد، چون منجر به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر و مصرف انرژی بیشتر از سمت آن ها خواهد شد.

خوشبختانه سامسونگ یک شارژر فابریک 15 واتی را برای گوشی Galaxy A11 در نظر گرفته تا بدین ترتیب دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل آورد، اگرچه یک شارژر 15 واتی خیلی هم قدرتمند نیست اما با این حال سرعت شارژ باتری دستگاه را افزایش می‌دهد. در بررسی ما مشخص شد که با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان ظرف 80 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کرد. با توجه به اینکه گوشی جزو گوشی های ارزان قیمت دسته‌بندی می‌شود، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفته شود.

 

نقد و بررسی سامسونگ GalaxyA11

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a10

با مشخصاتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که خدمتتان گفته شد، این انتظار می‌رود که باتری لیتیوم یونی Galaxy A10 سامسونگ بتواند پاسخگو و تامین‌کننده انرژی خوبی باشد؛ طبق آزمایشات و بررسی‌های انجام شده، این باتری 3400 میلی‌آمپری عملکرد مطلوبی داشته است. این باتری می‌تواند حدودا 1.5 الی 2 روز با کارهای معمولی دوام بیاورد.

البته دقت داشته باشید که 1.5 الی 2 روز مربوط به کارهای عادی و روزمره است و در استفاده‌های سنگین مثل بازی کردن، مثل سایر گوشی‌ها روند مصرف شارژ افزایش می‌یابد. یک خبر بد اینکه شارژر این گوشی سریع ( Fast Charge ) نیست و شارژ آن حدود 2 ساعت زمان لازم دارد. در مجموع باتری Galaxy A10 سامسونگ عملکرد مطلوبی دارد و جای نگرانی نیست.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A10

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a10s

چشمگیرترین پیشرفت گلکسی A10s نسبت به A10  افزایش 600 میلی‌آمپری باتری بوده که به ظرفیت 4000 میلی‌آمپر رسیده؛ باتوجه به اینکه وزن دستگاه تغییر چندانی نداشته،این ظرفیت عالی بنظر می‌رسد و با توجه به اینکه شارژ مجدد دستگاه مشکل بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند است، این افزیش ظرفیت سبب رضایت بسیاری از کاربران شده است.

البته عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، مسئله مهمی است و گلکسی A10s با توجه به حجم 4000 میلی‌آمپری باتری به زمان زیادی برای شارژ شدن احتیاج دارد و این موضوع برای بسیاری از کاربران آزاردهنده خواهدبود.  البته یکی از نکات مهم که نقطه قوت A10S محسوب می‌شود پشتیبانی ازسیستم عامل اندروید 9PEI است که تا حدود دو یا سه سال آینده برای کاربران تازگی دارد.

 

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A10s

 

کلام آخر:

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با شارژ گوشی های موبایل و عوامل موثر در آن صحبت کردیم و چند مدل را با هم بررسی کردیم. امیدواریم که از اطلاعات ارائه شده در این مطلب استفاده لازم را به عمل آورده باشید. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ به طور کلی زمان شارژ شدن باتری گوشی های معمولی حدود 3 الی 4 ساعت است اما این زمان برای گوشی هر فرد متفاوت است زیرا برخی از کاربران باتری خود را کاملا خالی می کنند و طبیعتا باتری گوشی نیاز به زمان بیشتری برای پر شدن دارد.

سوالات متداول
اگر شارژ گوشی از حد معمول بیشتر طول کشید، آیا به این معنی است که باید باطری تعویض گردد؟

خیر. الزاما به این معنی نیست. امکان دارد که مشکل از مدار شارژ یا سوکت شارژ و یا حتی سیم شارژ باشد. اگر خیلی بیشتر از حد معمول طول کشید، حتما گوشی خود را به کارشناسان مربوطه نشان دهید تا به درستی شما را راهنمایی کنند.

بهترین موقع شارژ یک گوشی موبایل چه زمانی است؟

بهترین موقع برای شارژ گوشی موبایل خود، هنگامی است که شارژ گوشی شما بین 20 الی 17 درصد می باشد.

آیا عمر باتری ها رفته رفته کاهش می یابند؟

بله، این دست شما نیست باتری ها بعد از گذر زمان فرسوده می شوند. باتری های جدید لیتیوم یونی برای تحمل کردن تعداد خاصی سیکل طراحی شده اند. سیکل باتری معادل یک بار تخلیه شدن کامل باتری است اما این الزاما از یک شارژ نباید باشد. برای مثال اگر روزی از 75 درصد شارژ باتری خود استفاده کردید و شب آن را به شارژ زدید، اگر روز بعد 25 درصد از آن را استفاده کنید در واقع یک چرخه کامل تخلیه شارژ داشته اید و دو روز به یک چرخه شارژ اضافه خواهد شد.

طول عمر اندازه گیری شده باتری ها از نظر تعداد چرخه ها بین دستگاه های مختلف فرق می کند اما به طور کلی باتری گوشی ها بین 300 تا 500 چرخه کامل می توانند داشته باشند قبل از این که به 70 درصد ظرفیت اصلی شان برسند که این معادل یک یا دو سال استفاده است. با این حال در تصویر زیر که توسط Battery University گرفته شده نشان می دهد که ظرفیت باتری ها خیلی سریع کاهش پیدا می کنند.

باتری گوشی برای اولین بار چند ساعت باید شارژ شود؟

هیچ لزومی ندارد که شما بعد از خرید یک گوشی جدید باتری آن را چند ساعت به شارژ بزنید و این مسئله یک باور غلط است! در گذشته و زمان هایی که از باتری های نیکل کادمیومی (NiCd) استفاده می‌شد لازم بود که باتری گوشی حتما فول شارژ شده و سپس شارژ آن کامل خالی شود و دوباره تا فول شارژ شدن به شارژر متصل گردد، اما باتری هایی که این روزها در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند و ماهیت و نحوه عملکرد آن ها با باتری های نیکل کادمیومی متفاوت است.

بنا به همین دلیل شارژ باتری موبایل برای اولین بار در عصر مدرن و این روزها هیچ معنا و دلیل منطقی ندارد. ماهیت باتری های لیتیوم کادمیومی به گونه‌ای بود که اگر آن ها را فول شارژ نمی‌کردید (مثلا به جای 100 درصد شارژ 75 درصد شارژ می‌کردید) و از گوشی استفاده به عمل می‌آوردید، باتری در تشخیص ظرفیت نهایی و اصلی خود دچار مشکل می‌شد و افت ظرفیت چشمگیری در آن به وجود می‌آمد اما باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری بسیار هوشمندتر عمل می‌کنند و شارژ کوتاه مدت و با مقدار کمتر آن ها به هیچ عنوان منجر به افت ظرفیت باتری نمی‌شود.

بهترین شارژر برای شارژ کردن موبایل کدام است؟

توجه داشته باشید استفاده از کابل USB و پورت USB کامپیوتر برای شارژ یا شارژر فندکی باعث کاهش روند شارژ شدن گوشی خواهد شد. بهترین انتخاب در این زمینه استفاده از شارژر دیواری و همان شارژر خود گوشی است.

برای اینکه باتری گوشیمون زود خالی نشه چیکار کنیم؟
  • وایرلس گوشی خود را خاموش کنید
  • حالت پراوز گوشی را برای افزایش طول عمر باتری فراموش نکنید
  • استفاده از باتری یدک
  • نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید
عمر باتری موبایل چند سال است؟

زمانی عمر باتری موبایل شما تعیین خواهد شد که حدود ۳ الی ۵ سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. پس از آن گوشی شما عمر مفید خود را کرده و شما می توانید از تست سالم بودن باتری گوشی خود با استفاده از برنامه ها و… مطمئن شوید. اگر سلامت باتری موبایل شما کامل نبود، بهترین زمان تعویض باتری موبایل را انتخاب کنید.

آیا مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ با سایر گوشی‌ها فرق می‌کند؟

اگر بخواهیم در مورد زمان شارژ گوشی‌های مختلف صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان در مورد همه گوشی‌ها نظر قطعی و یکسانی ارائه کرد. اما می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که گوشی‌های سامسونگ مخصوصل در سری‌های سامسونگ گلکسی اس و سامسونگ گلکسی نوت با بکارگیری تکنولوژی‌های جدید، از قابلیت شارژپذیری خوبی برخوردار هستند، اما همچنان انتطار می‌رود که طرفیت باتری آن‌ها نیز ارتقا یابد.

به چه دلایلی باتری گوشی شارژ خالی می کند؟

به طور کلی مشکل خالی شدن باتری گوشی معمولا به دو دلیل سخت افزاری و نرم افزاری رخ می دهد. خراب شدن باتری و وجود مشکلاتی در بورد اصلی گوشی اصلی ترین دلایل سخت افزاری هستند که باعث کاهش شارژ تلفن هوشمند بدون استفاده می شوند. خراب شدن باتری، شایع ترین مشکل سخت افزاری است که معمولا با خرید باتری گوشی اصل و تعویض باتری حل می شود. علاوه براین، سیستم عامل های اندروید و آی او اس هر دو دارای نرم افزار های پر مصرفی هستند که می توانند بدون اطلاع شما باتری گوشی را مصرف کنند و باعث خالی شدن آن شوند.

نوع باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی چیست؟

باتری های مورد استفاده در ساختار گوشی های هوشمند مدرن از نظر ترکیب شیمیایی به دو دسته باتری های لیتیوم یونی و باتری های لیتیوم پلیمری تقسیم بندی می شوند. نوع لیتیوم پلیمری این دسته از باتری ها جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری موجود برای باتری موبایل محسوب می شود.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
ناشنــاس تاریخ : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام روز بخیر من یه گوشی samsung a40 دارم قبلا شارژ رو بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد میزدم الان یک هفته هست که بین ۲۰ تا ۸۰ شارژ رو قرار میدم .خیلی افت باتری پیدا کرده . زمانی که گوشی استفاده نمیشه از ۷۰ میره ۵۰ ۴۰ اینجوری خیلی کم میکنه .ممنون میشم راهنماییم کنید ؟
ادمین

سلام دوست عزیز

احتمالش هست مشکل از باتری باشه. بهتره حضوری مراجعه کنید تا گوشی بررسی و عیب یابی بشه