ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چگونه سوکت گوشی را تمیز کنیم

چگونه سوکت گوشی را تمیز کنیم Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-07-20 12:40:42. پورت شارژر آیفون در بسیاری از موارد قابل اعتماد می باشد و حتی زمانی که دیگر ابزار و قطعات خراب شوند، پورت شارژ با استقامت به همان صورت باقی می ماند. اما با گذشت زمان، پورت شارژ می تواند کنده شود، مسدود شود و یا از جهات دیگر به خطر بیفتد. برای سالم نگه داشتن آن در حالت کار، یا برای اینکه دوباره کار کند، ممکن است لازم باشد پورت را تمیز کنید. ما در این مقاله از پارس ارتباط روش هایی را برای چگونه سوکت گوشی آیفون را تمیز کنیم به شما ارائه می کنیم. پورت شارژر آیفون در بسیاری از موارد قابل اعتماد می باشد و حتی زمانی که دیگر ابزار و قطعات خراب شوند، پورت شارژ با استقامت به همان صورت باقی می ماند. اما با گذشت زمان، پورت شارژ می تواند کنده شود، مسدود شود و یا از جهات دیگر به خطر بیفتد. برای سالم نگه داشتن آن در حالت کار، یا برای اینکه دوباره کار کند، ممکن است لازم باشد پورت را تمیز کنید. ما در این مقاله از پارس ارتباط روش هایی را برای چگونه سوکت گوشی آیفون را تمیز کنیم به شما ارائه می کنیم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
چگونه سوکت گوشی را تمیز کنیم
چگونه سوکت گوشی را تمیز کنیم
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۱۰ دی ۱۴۰۱

پورت شارژر آیفون در بسیاری از موارد قابل اعتماد می باشد و حتی زمانی که دیگر ابزار و قطعات خراب شوند، پورت شارژ با استقامت به همان صورت باقی می ماند. اما با گذشت زمان، پورت شارژ می تواند کنده شود، مسدود شود و یا از جهات دیگر به خطر بیفتد. برای سالم نگه داشتن آن در حالت کار، یا برای اینکه دوباره کار کند، ممکن است لازم باشد پورت را تمیز کنید. ما در این مقاله از پارس ارتباط روش هایی را برای چگونه سوکت گوشی آیفون را تمیز کنیم به شما ارائه می کنیم.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

چگونه سوکت گوشی آیفون را تمیز کنیم

 

استفاده از هوای فشرده

در صورت امکان، بهتر است پورت شارژ را بدون دست زدن به آن یا چسباندن چیزی داخل آن، تمیز نمایید. این پورت شامل نقاط تماس ظریف یا همان نوارهای کوچک فلزی است که کابل شارژ باید داخل آن قرار گیرد. اگر این نقاط حساس آسیب ببینند، شارژر به هیچ عنوان کار نخواهد کرد و تمیز کردن آن هم هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. اگر این قلاب ها از هر دو طرف آسیب ببینند، قادر به قفل کردن کابل نخواهند بود که یکی دیگر از مشکلات جدی را برای شما به وجود می آورد.

تنها راه حل بعد از آسیب دیدن، این است که پورت شارژر توسط یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل جایگزین شود که هم هزینه های آن بالاست و هم زمان زیادی برای تعمیر آن نیاز است. بنابراین اولین قاعده این است که باید بسیار مراقب باشید.

این بدان معنا است که یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن سوکت گوشی موبایل بدون دست زدن به آن استفاده از هوای فشرده (خشک) است. آن را نسبتا به پورت نزدیک نگه دارید، اما نه خیلی نزدیک و سعی نکنید نازل را درون پورت فرو ببرید.

اسپری کردن هوا را آرام و کوتاه انجام بدهید. سعی کنید هوا را به طور مستقیم با درون پورت برخورد نکند: هوای گرم و مرطوب دهان انسان، پورت را تمیز نخواهد کرد و برای نقاط تماس هیچ مزیتی نخواهد داشت. پس از دمیدن دقیق هوا در پورت، چند ثانیه صبر نمایید، سپس دوباره کابل شارژ را متصل کنید تا ببینید تشخیص داده می‌شود یا خیر. اگر هوا، خاک و گرد و غبار را از پورت خارج کرده باشد، پورت درست خواهد شد.

 

استفاده از خلال دندان

پیشنهاد ما استفاده از یک شی نوک تیز مانند سوزن و یا خلال دندان است. خیلی مراقب باشید. بهتر هست برای تمیز کردن جای شارژ این شی را خیلی با فشار به چپ و راست نکشید. سعی کنید سوزن و یا خلال دندان را به صورت مایل وارد درگاه شارژر کنید و به سمت بالا بکشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کناره های سوکت شارژ دو خار وجود دارد که کابل شارژ را به نوعی نگه می دارند. خراب شدن این خارهای فنری هم می تواند شما را به دردسر و هزینه اضافی دچار کند.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به قلاب، تلاش کنید از دو طرف آن دور بمانید. اگر متوجه شدید که خلال دندان باعث خرد شدن و یا از بین رفتن ذره ای شد، اگر امکان پذیر می باشد توقف کرده و از هوای فشرده برای خارج کردن آنها استفاده کنید. شارژ مجدد را دوباره تست کنید تا مطمئن شوید کار می‌کند و چیزی کثیف نیست.

 

استفاده از خلال دندان

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

 

سپردن دستگاه به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل

اگر می توانید به یک مرکز تعمیرات موبایل مجاز و معتبر بروید، بهترین گزینه دادن گوشی به یک فرد حرفه ای در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل است. یک کارمند باتجربه می داند چگونه با خیال راحت پورت شارژ را پاک کند و ابزارهای حرفه ای را که بهترین کار را انجام می دهند، در اختیار دارد.

 

 

چگونه اسپیکر گوشی را تمیز کنیم

وقتی که یک گوشی هوشمند نو می‌خرید، در همان ابتدا یک دستگاه بسیار تمیز و زیبا نصیبب شما می‌شود. اما رفته رفته ممکن است بنا به دلایلی دستگاه شما زیبایی قبل را نداشته باشد! با گذشت زمان، بلندگو تلفن‌های هوشمند دچار گرد و غبار و کثیفی می‌شوند؛ ذرات ریزی که چشم قادر به دیدن آن‌ها نیست. اگر برای طولانی مدت آن‌ها را تمیز نکنید، صدای بسیار ضعیف و نامناسبی را در هنگام مکالمه و گوش دادن به موسیقی و از این قبیل خواهید شنید.

بنابراین مجبور هستید به تعمیر‌کار تعمیرات موبایل مراجعه کنید. اما دست نگه دارید؛ می‌خواهیم چند روش کاربردی را به شما یاد بدهیم تا خودتان بتوانید اسپیکر گوشی خودتان را هم از داخل و هم از بیرون تمیز کنید و دیگر این مشکل چگونه اسپیکر مکالمه را تمیز کنیم را نداشته باشید.

 

تمیز کردن اسپیکر گوشی

گوشی ها یکی از وسایل پرکاربرد و محبوبی هستند که این روزها دیگر هر یک از افراد جامعه در هر رده سنی یکی از این گجت های هوشمند را دارند و از آن برای ارتباط و استفاده از صفحات مجازی استفاده می کنند. با این حال این گجت هوشمند بیشتر به عنوان مغز دوم هر یک از ما انسان ها شناخته شده است و طبیعتا باید از آن به بهترین شیوه ممکن نگهداری گردد.

به همین علت توصیه می شود هر چند مدت یکبار از اطلاعات داخل گوشی خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید که بنا به دلایل مختلف بعد از هر اتفاقی که برای گوشی پیش بیاید، اطلاعات شما از بین نرود. اما مشکل دیگری که ممکن است برای گوشی پیش بیاید این است که نسبت به ساختارش ممکن است، کثیف و آلوده شود.

 

 تمیز کردن اسپیکر گوشی

 

جای بلندگو‌ها را مشخص کنید

معمولا بلندگو‌ گوشی‌های آیفون در پایین گوشی و سمت چپ و راست درگاه شارژ قرار دارد؛ برای تلفن‌های سامسونگ، اسپیکر گوشی اغلب به پایین دستگاه ولی در یک طرف پورت درگاه شارژ، محدود می‌شود. بلندگویی که برای تماس استفاده می‌شود، تقریبا همیشه در قسمت بالای جلو گوشی‌ها قرار دارد. البته توجه داشته باشید که ممکن است اسپیکر بعضی از گوشی‌ها در قسمت کناری گوشی، نزدیک دکمه تنظیم صدا و یا در پایین قسمت جلو دستگاه قرار داشته باشد.

 

استفاده از لوازم جانبی ساده

برای انجام این روش شما نیاز به یک قلمو یا گوش پاک کن، خلال دندان و یک دستمال تمیز دارید. بعد از انتخاب و جمع آوری این مواد اولیه طبق مراحل زیر ادامه دهید. در اولین قدم شما باید با استفاده از خلال دندان، به آرامی و به گونه ای که به اسپیکر گوشی آسیبی نرسد، شروع به پاک کردن اسپیکرهای گوشی نمایید.

اسپیکر گوشی شما به دو دسته تقسیم می شود که اولین آن متعلق به اسپیکر جلویی یعنی اسپیکر مکالمه و دومی نیز اسپیکری است که متناسب پخش موسیقی است. در این مرحله هر دو را با استفاده از خلال دندان به آرامی تمیز کنید.

در قدم دوم باید با استفاده از یک قلمو یا یک گوش پاک کن، مواد آلوده و جدا شده از اسپیکر را پاکسازی نمایید و فقط توجه داشته باشید که حتما هر باری که قلمو را وارد هر اسپیکر می کنید، آنرا تمیز کنید و سپس مجددا از آن برای تمیز کردن اسپیکرهای دیگر استفاده کنید. در غیر اینصورت آلودگی تنها از بخشی به بخشی دیگر از گوشی انتقال داده می شوند.

در نهایت باید با استفاده از یک دستمال تمیز که تاکنون از آن استفاده نکرده اید، اقدام به تمیز کردن ذرات آلوده ای که از گوشی جدا شده اند، کنید. اینک اسپیکر گوشی شما تمیز شده است و می توانید این فرایند را هر ماه حداقل یکبار برای تمیز بودن گوشی استفاده کنید.

 

استفاده از یک تکه خمیر به شکل توپ

یک خمیر بازی را به اندازه ۲/۵ سانتی‌متر ببرید و آن را به شکل یک توپ در آورید. آن‌قدر آن را به هم بفشارید تا بسیار نرم و قابل انعطاف باشد. سپس آن را به پایین سوراخ بلندگو فشار بدهید؛ به اندازه‌ای که خمیر وارد سوراخ‌ها شود. آن را به مدت 2 الی 3 ثانیه نگه دارید و سپس بیرون بیاورید. شما می‌توانید گرد و خاکی را که به خمیر چسبیده است، مشاهده نمایید. این روند را تا جایی ادامه دهید که دیگر هیچ گرد و خاکی بیرون نیاید. هر دفعه خمیر را در دست‌تان بچرخانید تا همواره از سطح تمیز آن استفاده کنید.

 

استفاده از اسپری هوای محبوس

 روش بعدی برای تمیز کردن اسپیکر گوشی این روش بیشتر برای افراد متخصص کارآمد است و می تواند برای پاک کردن و تمیز کردن اسپیکر و سوکت های گوشی موثر واقع شود. با این حال اگر شما نیز قصد دارید تا هر چه راحت تر اسپیکرهای گوشی را تمیز نمایید، می توانید از این روش استفاده کنید. برای استفاده از این روش شما نیاز به اسپری هوا و قلمو تمیز دارید.

سپس ابتدا با استفاده از نی مخصوصی که متعلق به اسپری است باید استفاده کنید و این به گونه ای است که باید ابتدا نی را وارد اسپری کنید و سپس با استفاده از باد محبوس در آن برای پاک کردن اسپیکر استفاده کنید. در نهایت می توانید با استفاده از یک قلمو تمیز مواد آلوده که بیرون آمده است را پاکسازی کنید. به همین آسانی! هم اکنون اسپیکر گوشی شما تمیزتر از روزهای اول می باشد.

 

یک گوش‌پاک کن را به قسمت خارجی بلندگو بمالید

به تدریج و با اعمال اندکی فشار با حرکات دایره‌ای، گوش‌پاک کن را بر روی سوراخ بلندگو‌های خود حرکت بدهید. این کار را تا زمانی که تمامی کثیفی‌ها بیرون بیاید، ادامه بدهید. اگر سوراخ‌های اسپیکر به اندازه کافی بزرگ است، گوش‌پاک کن را به آرامی به طرف داخل آن‌ها فشار بدهید. همین که قسمت پنبه‌ای آن وارد شکاف شود، کافیست؛ سپس آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید. هر موقع گوش‌پاک کن‌ها کثیف شدند، آن‌ها را عوض کنید

 

یک گوش‌پاک کن را به قسمت خارجی بلندگو بمالید

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل شیائومی

 

برای اسپیکر‌هایی که دارای حفره‌های کوچک هستند، می‌توانید از مسواک استفاده کنید

برس مسواک را به صورت افقی داخل سوراخ‌ها فشار بدهید. آن را به موازات حفره‌های بلندگو به سمت بالا و پایین حرکت دهید. سپس مسواک را به صورت عمودی و به موازات لبه گوشی به سمت چپ و راست حرکت دهید تا داخل حفره‌ها تمیز گردد. زاویه برس را متمایل به بالا نگه دارید و برای ذرات سفت و چسبنده از مو‌های پایینی مسواک استفاده کنید. ب

هتر است برای این کار از مسواک‌های با سختی متوسط استفاده کنید؛ به این علت که مسواک‌های نرم برای تمیز کردن گرد و خاک، مناسب نیستند. درحالی‌ که مسواک‌های نسبتا سخت دارای مو‌های سفت‌‌تری هستند که به راحتی ذرات کثیف را بیرون می‌آورند.

 

پارس ارتباط نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات تعمیرات موبایل و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

پارس ارتباط نمایندگی تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل در سرتاسر ایران است. پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید