ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

بررسی 14 ویژگی جدید و جذاب در اندروید 14 (قابلیت های جدید در Android 14) Reviewed by Mrs. Bagheri on 2020-05-12 12:13:40. بررسی 14 ویژگی جدید و جذاب در اندروید 14 ، درطی سالیان گذشته شرکت گوگل به زمان‌ بندی انتشار بروزرسانی‌ اندروید، بسیار متعهد بوده است. به عنوان یک نمونه، ماه مارس را برای معرفی و انتشار دادن پیش نمایش اندروید 9 و نیز 10 در سال های پیشین انتخاب کرد. اما امسال شرایط کمی متفاوت بود. گوگل چند روز پیش، پیش نمایش اول توسعه دهنده اندروید 11 را منتشر نمود تا رکورد زودترین انتشار اندروید جدید به نسخه‌ی 11 و ماه فوریه برسد. برای اطلاع از به روز رسانی 10 ویژگی جدید اندروید 11 با نمایندگی تعمیرات موبایل همراه باشید. بررسی 14 ویژگی جدید و جذاب در اندروید 14 ، درطی سالیان گذشته شرکت گوگل به زمان‌ بندی انتشار بروزرسانی‌ اندروید، بسیار متعهد بوده است. به عنوان یک نمونه، ماه مارس را برای معرفی و انتشار دادن پیش نمایش اندروید 9 و نیز 10 در سال های پیشین انتخاب کرد. اما امسال شرایط کمی متفاوت بود. گوگل چند روز پیش، پیش نمایش اول توسعه دهنده اندروید 11 را منتشر نمود تا رکورد زودترین انتشار اندروید جدید به نسخه‌ی 11 و ماه فوریه برسد. برای اطلاع از به روز رسانی 10 ویژگی جدید اندروید 11 با نمایندگی تعمیرات موبایل همراه باشید. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
بررسی 14 ویژگی جدید و جذاب در اندروید 14 (قابلیت های جدید در Android 14)
بررسی 14 ویژگی جدید و جذاب در اندروید 14 (قابلیت های جدید در Android 14)
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۲۲ آذر ۱۴۰۲

نسخه پایدار اندروید 11 توسط شرکت گوگل منتشر شده و این بروزرسانی برای گوشی‌های هوشمند مختلف در دسترس قرار گرفته است. در حقیقت اندروید 11 یک سیستم عامل کامل بوده و شما پس از انجام بروزرسانی با ویژگی‌های مختلف جدیدی آشنا خواهید شد.

10ویژگی جدید اندروید 11، درطی سالیان گذشته شرکت گوگل به زمان‌ بندی انتشار بروزرسانی‌ اندروید، بسیار متعهد بوده است. به عنوان یک نمونه، ماه مارس را برای معرفی و انتشار دادن پیش نمایش اندروید 9 و نیز 10 در سال های پیشین انتخاب کرد.

اما امسال شرایط کمی متفاوت بود. گوگل چند روز پیش، پیش نمایش اول توسعه دهنده اندروید 11 را منتشر نمود تا رکورد زودترین انتشار اندروید جدید به نسخه‌ی 11 و ماه فوریه برسد. برای اطلاع از به روز رسانی  10 ویژگی جدید اندروید 11 با نمایندگی تعمیرات موبایل همراه باشید.

 

 14 ویژگی جدید اندروید 14

 

 

قابلیت تعیین دسترسی محدود به عکس‌های گالری

اولین ویژگی اندروید ۱۴ که آن را بررسی می‌کنیم یک ویژگی امنیتی است. حتماً دیده‌اید که بعضی از اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی به تصاویر گالری گوشی را می‌خواهند و اگر قبول کنید به کل تصاویر شما دسترسی دارند، اما در اندروید ۱۴ مانند سیستم‌عامل iOS این مسئله اصلاح شده و شما می‌توانید خودتان انتخاب کنید که برنامه به کدام عکس‌ها و ویدئوهایتان دسترسی داشته باشد.

 

پس‌زمینه‌‌های پویا بر اساس تصاویر مختلف

در اندروید ۱۴، با استفاده از انواع تصاویر می‌توانید پس‌زمینه‌های پویا و تقریبا سه‌بعدی ایجاد کنید. این یعنی زمانی که بین بخش‌های مختلف جابجا می‌شوید، این پس‌زمینه حرکت می‌کند. برای بهره‌گیری از این مشخصه، ابتدا راهی Settings شوید و در نهایت به Wallpaper & style و More wallpapers سر بزنید.

حالا روی My Photos ضربه بزنید و عکس موردنظر را انتخاب کنید. بعد از ظاهر شدن این عکس، روی آیکن به شکل سه ستاره در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید.

با این کار یک پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌ی Create Cinematic wallpaper را فعال کنید. با این کار ممکن است تصویر کمی مات شود، چند ثانیه صبر کنید و سپس روی Set Wallpaper بزنید.

در آخر هم مشخص کنید که می‌خواهید این تصویر پویا در هوم اسکرین یا هم هوم اسکرین و لاک اسکرین نمایش داده شود.

 

ابزارک های مربوط به قفل صفحه

اپلبا سیستم‌عامل iOS 17 دست به تغییرات جالب توجهی در صفحه قفل گوشی‌های خود زد و این قسمت را تا حد زیادی قابل شخصی‌سازی کرد. گوگل نیز بی‌کار ننشسته و در اندروید 14 امکانات بیشتری برای شخصی‌سازی صفحه قفل در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای مثال در این نسخه می‌توانید ساعت پیش‌فرض صفحه قفل را بیشتر شخصی‌سازی کنید و حتی پیکربندی صفحه قفل را تغییر داده تا بتوانید داده‌های بیشتری را روی این صفحه نشان دهید. شما همچنین می‌توانید دکمه‌های میانبر پایین صفحه را تغییر دهید و همچنین با نگه داشتن انگشت روی صفحه قفل به صفحه ویرایش و شخصی‌سازی لاک اسکرین هدایت شوید؛ ویژگی‌هایی که البته در برخی پوسته‌های شرکت‌های دیگر مثل سامسونگ نیز از قبل وجود داشت.

 

بیشتر بخوانید: نحوه مخفی کردن اعلان‌ها در نوار وضعیت اندروید

 

ژست ناوبری برگشتی بهبود یافته

ژست ناوبری یا همان Navigation Gesture در برخی مدل‌های گوشی پوکو و شیائومی باگ‌های زیادی دارد و گوگل در حال کار کردن بر روی این موضوع بوده و سعی کرده با ادغام آن با تم محبوب Material You، این قابلیت را برای کاربران جذاب‌تر کند. همچنین گزارشات زیادی مبنی بر نارضایتی کاربران درباره نحوه بازگشت به صفحه قبل(Back) در Navigation Gesture وجود داشت که گوگل سعی کرده این مسئله را نیز حل کند. خوشبختانه سرعت اجرا شدن انیمیشن‌ها نیز بهبود محسوسی داشته است که می‌توان آن را از جمله مزایای اندروید ۱۴ دانست.

 

افزایش قابلیت بزرگنمایی فونت ها به ۲۰۰ درصد

اتفاق بعدی خیلی هیجان انگیز نیست. شما در اندرویدهای قبلی سایز ها رو تا بیش تر از ۱۳۰ درصد نمی توانستید بزرگ کنید ولی الان تا ۲۰۰ درصد میتوانید بزرگنمایی کنید و این باعث میشه اسکرول کمتری کنید. یعنی فونت رو و سایزهای نوشته ها رو میتوانید تا ۲۰۰ درصد بزرگتر کنید، یعنی تا دو برابر میشود نوشته های گوشی شما بزرگتر گردد و اسکرول کردن کمتر باشد.

 

FLASH NOTIFICATION را فعال کنید

فلاش نوتیفیکیشن به این معنی است که برخی از تلفن‌های هوشمند گلکسی دارای چراغ‌های LED اعلان هستند که با رنگ‌های مختلف چشمک می‌زنند تا شما را از هشدارهای تلفن خود مطلع کنند.

اندروید 14 قابلیت اعلان فلش مورد انتظار را معرفی می‌کند. و مهم اینکه شما فقط یکی را دریافت نمی‌کنید، بلکه دو نوع ویژگی اعلان فلش در اندروید 14 وجود دارد. اول فلاش دوربین است که همانطور که از نامش پیداست، فلاش دوربین برای اعلان‌ها و آلارم‌های جدید استفاده می‌کند. و دومی فلاش صفحه است که با دریافت اعلان‌های جدید، صفحه با رنگ انتخابی روشن می‌شود.

توجه: ویژگی اعلان فلش بدون در نظر گرفتن قفل یا باز بودن گوشی شما نیز کارایی دارد.

 

بهبود عمر باتری و کیفیت دوربین

میزان شارژدهی و باتری لایف طبق پیش‌بینی‌ها در اندروید 14 نیز بهبود یافته است. گوگل ادعا می‌کند که اندروید 14 برای مصرف باتری بهینه‌تر شده و این بهبود کیفیت به میزان زیادی به رابط کاربری مرتبط است. علاوه بر این در اندروید 14 افزونه‌های دوربین جدیدی اضافه شده که به کاهش زمان پردازش تصاویر کمک می‌کند. این ویژگی در گوشی‌های پیکسلی که از تراشه Tensor G2  استفاده می‌کنند بیشتر قابل توجه است و باعث افزایش کیفیت دوربین‌ها شده است.

 

بیشتر بخوانید: علت به‌روز نشدن گوشی اندروید

 

تم سیاه‌وسفید

اگر از جمله کاربرانی هستید که به شخصی‌سازی رابط کاربری اندروید علاقه‌ی زیادی دارید، در اندروید ۱۴ در این زمینه حالا می‌توانید از تم سیاه‌و‌سفید هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا در بخش تنظیمات راهی Wallpaper & Style شوید. سپس از لیست رنگ‌های مختلف برای تم گوشی، می‌توانید سیاه و سفید را مشخص کنید.

برای این که این تم در هوم اسکرین جلوه‌ی بهتری داشته باشد، می‌توانید آیکن Themed icons را فعال کنید تا آیکن اپ‌هایی که از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند، سیاه‌و‌سفید شوند.

 

بهبود پنجره اشتراک گذاری برنامه ها

یکی از تغییرات آپدیت اندروید ۱۴ مربوط به صفحه اشتراک گذاری اپلیکیشن‌ها است. برنامه‌ها حالا می‌توانند گزینه‌های کاستوم و اضافی خود را به این صفحه اضافه کنند. برای مثال مرورگر کروم می‌تواند گزینه‌هایی مثل ارسال به دیگر دستگاه‌ها، ساخت کد QR یا کپی کردن لینک را به صفحه سیستمی اشتراک گذاری اندروید اضافه کند و دیگر نیازی به ایجاد یک صفحه اشتراک گذاری جداگانه ندارد.

گوگل همچنین منو اشتراک‌گذاری اندروید را از سیستم جدا و آن را به یک ماژول تبدیل کرده است. به این ترتیب این کمپانی می‌تواند این منو را به‌صورت جداگانه از سیستم‌عامل به‌روزرسانی کند بدون این که نیازی به انتشار یک نسخه جدید از اندروید وجود داشته باشد.

 

اشتراک گذاری فایل‌ها به صورت پیشرفته از قابلیت های اندروید ۱۴

اشتراک گذاری راحت فایل‌ها همیشه یکی از جنبه‌های مثبت اندروید شمرده می‌شود و یکی از مهم‌ترین ویژگی اندروید ۱۴ بهبود اشتراک‌گذاری فایل‌ها و داده‌هاست. کارشناسان گوگل با معرفی یک API جدید سعی کردند منوی اشتراک‌گذاری فایل‌ها را قوی‌تر کنند و دسترسی بیشتری به آن‌ها دهند تا کاربران به راحتی بتوانند اقدامات خود را در برگه اشتراک، مشاهده یا ویرایش کنند. با توجه بهقیمت گوشیاندرویدی‌ها و امکاناتی که این سیستم عامل به شما می‌دهد، احتمالاً امسال کاربران زیادی به سمت اندروید بروند و استقبال زیادی از دستگاه‌های اندرویدی شود.

 

اضافه شدن داشبورد امنیتی جدید

اما تو همین داستان امنیت اگه بخوایم بررسی کنیم، اندروید ۱۴ امنیت خیلی پیشرفته تری داره و یه داشبوردی بهتون میده که توی اون داشبورد میتونید تمام دسترسی ها و تمام اتفاقات امنیتی رو خیلی بهتر و بهینه تر و دم دست تر و دقیق تر بررسی کنید. یعنی همه آپدیت هایی که میاد اون داستان امنیتی توشون هست ولی توی اندروید ۱۴ با اون داشبوردی که به اندروید به صورت رسمی اضافه میشه شما خیلی دسترسی دارید که امنیت گوشیتون رو و اون دسترسی هایی که میدید به برنامه های مختلف رو بهینه تر و امن تر کنید. ویژگی که شاید خیلی به چشم نیاد ولی به کار میاد و کاربردیه.

 

ارتقا قابلیت Find My Device

اپلیکیشن Find My Device در اندروید 14، یک تغییر اساسی در رابط کاربری خود ایجاد کرده و پاییز امسال چند ویژگی جدید به آن اضافه می‌شود. Find My Phone  از طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تلفن‌ها و لوازم جانبی خود را با استفاده از سایر دستگاه‌های Android  موجود در شبکه پیدا کنید این قابلیت اولین بار در iOS  رونمایی شد و حالا نسخه پیشرفته آن به اندروید 14 هم رسیده است.

 

کشیدن و رها کردن متن و عکس بین اپ‌های مختلف

در اندروید ۱۳، زمانی که قابلیت split-screen فعال است، کاربران می‌توانند از مشخصه‌ی drag-and-drop یا همان کشیدن و رها کردن بهره ببرند. اما حالا در اندروید ۱۴ زمانی که در وضعیت Recents هستید و پیش‌نمایشی از اپ‌ها نشان داده می‌شود هم می‌توانید از این مشخصه بهره ببرید. بنابراین حالا راحت‌تر از گذشته می‌توانید یک متن یا عکس را از یک اپ به اپ دیگری انتقال دهید.

 

پشتیبانی از Ultra HDR؛ از امکانات اندروید 14

یکی از قابلیت های اندروید 14 پشتیبانی از Ultra HDR است. با این قابلیت گوشی قادر است هنگام عکاسی، اطلاعات بیشتری از سنسورها دریافت کرده و در نتیجه عکس‌ها را با رنگ‌های شاداب‌تر و کنتراست بالاتر پردازش کند.

 

 سخن پایانی

پارس ارتباط لوتوس نمیندگی تعمیرات موبایل در کرج و تعمیرات موبایل در سرتاسر کشور می باشد. برای کسب مشاوره تعمیرات موبایل می توانید با همکاران ما در طول روز تماس بگیرید و یا از طریق ثبت نام در سایت به صورت مستقیم با همکاران ما صحبت کنید.

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید