ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

چگونگی حذف روت از روی گوشی + 8 راه حل برای رفع روت گوشی (unroot) Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-05-31 11:17:28. چگونگی حذف روت از روی گوشی، هنگامی به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل و حتی خود موبایل می‌رویم، دسترسی زیادی به امکانات گوشی نداریم. به عبارت دیگر ما تا آنجا می‌توانیم تنظیمات را تغییر دهیم که شرکت سازنده این اجازه را بدهد. چگونگی حذف روت از روی گوشی، هنگامی به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل و حتی خود موبایل می‌رویم، دسترسی زیادی به امکانات گوشی نداریم. به عبارت دیگر ما تا آنجا می‌توانیم تنظیمات را تغییر دهیم که شرکت سازنده این اجازه را بدهد. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
چگونگی حذف روت از روی گوشی + 8 راه حل برای رفع روت گوشی (unroot)
چگونگی حذف روت از روی گوشی
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۴ آبان ۱۴۰۲

چگونگی حذف روت از روی گوشی، هنگامی به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل و حتی خود موبایل می‌رویم، دسترسی زیادی به امکانات گوشی نداریم. به عبارت دیگر ما تا آنجا می‌توانیم تنظیمات را تغییر دهیم که شرکت سازنده این اجازه را بدهد.

روت کردن گوشی به معنی حذف همه محدودیت‌ها است. به عبارت بهتر در صورت روت کردن گوشی شما تمام محدودیت‌ها را دور زده و مانند یک مدیر کل می‌توانید هر تغییری را در گوشی خود ایجاد کنید. احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده که چرا خود شرکت‌ها این سطح از دسترسی را برای کاربران فراهم نمی‌کنند؟ پاسخ روشن و ساده است.

هنگامی که شما به تمامی پوشه‌ها، فایل و تمامی قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشید، باید مسئولیت این کار را هم قبول کنید. در حقیقت حذف شدن یکی از این فایل‌ها مستقیماً عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

روت کردن گوشی 

با این که ممکن است روت کردن گوشی کار عجیبی به نظر می‌رسد، اما روت کردن صرفاً به معنای کسب دسترسی به فرمان‌ها، سیستم فایل و مکان پوشه‌هایی است که معمولاً در دسترس کاربر نیستند. روت کردن گوشی اندرویدی را می‌توان به معنی ارتقا از یک کاربر عادی به کاربر با دسترسی‌های مدیر تصور کرد. این کار آزادی‌ها و ریسک‌های بیشتری که ناشی از کنترل بیشتر روی دستگاه است با خود به همراه دارد. مانند هر چیز دیگر، قدرت بیشتر به معنی مسئولیت بیشتر است.

به طور خاص، روت کردن گوشی اندروید به معنی تبدیل شدن به یک superuser است که یک تابع لینوکس است که ممکن است با آن آشنا باشید. به این ترتیب از دیدگاه‌های مختلف شاید این کار را معادل چیزی بدانید که از اول هم باید وجود می‌داشت.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی روت شده نصب و اجرا کنند که نیازمند دسترسی‌های خاص هستند و به این ترتیب محدودیت نرم‌افزارهای نصب شده از سوی تولیدکننده یا فروشنده را دور بزنند و حتی اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را که از سوی این افراد به گوشی اضافه شده است حذف نمایند.

دسترسی روت حتی در مواردی که بخواهید چیزهای ساده‌ای مانند فونت‌های سفارشی را روی گوشی امتحان کنید، لازم خواهد بود. روت کردن گوشی اندروید می‌تواند به معنی قفل‌گشایی قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن‌ها و لانچرهای خاص نیز باشد.

 

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم ؟ چند راه برای بازگردانی و رفع روت گوشی وجود دارد و روش اول استفاده از بکاپ کامل است. با Nandroid‌ می‌توانید بکاپ کامل تهیه کنید و در صورت نیاز آن را بازگردانی کنید تا تمام مشکلات عجیبی که ایجاد شده، سریعاً برطرف شود. دو راه حل دیگر استفاده از رام اصلی گوشی به جای رام روت شده و فلش زدن ایمیجی که سازنده‌ی گوشی ارائه کرده است که در قسمت‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

 

 نرم افزار Nandroid Backup

برنامه سریع و کامل برای رفع روت گوشی سریع ترین راه های آنروت کردن گوشی های اندرویدی همین برنامه است. این برنامه از تمام اطلاعات شما پشتیبان گیری (بک آپ) می کند. توصیه من به شما ایناست که همیشه از اطلاعات گوشی خود پشتیبان گیری کنید تا اگر زمانی گوشیتان بریک شد بتوانید به تنظیمات قبلی برگردید. این برنامه از سیستم عامل، برنامه ها، داده ها، و هر چیز دیگری پشتیبان می گیرد و بعد از فلش کردن گوشی نیز می توانید این تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانید.

 

روش استفاده از برنامه Nandroid backup

  1. گوشی خود را با استفاده از کاستوم رام، بوت کنید.
  2. گزینه ای است که باید انتخاب کنید.
  3. کاستوم رام اصلی گوشی خود را انتخاب کنید.
  4. برای بازگشت اطلاعات بر روی همه گزینه ها کلیک کنید و انتخاب کنید
  5. در مرحله پایانی گزینه  Swipe to Restore را انتخاب کنید. بعد از چند دقیقه  گوشی ری استارت خواهد شد.

 

چطور بکاپ کامل اندروید که با Nandroid تهیه شده را بازگردانی کنیم؟

ری‌استور کردن رفع روت گوشی یا بازگردانی بکاپ نندرویید هم بسیار ساده است. کافی است به TWRP مراجعه کنیم. گام دوم تپ کردن روی دکمه‌ی Restore است. گام سوم انتخاب نسخه‌ی بکاپ موردنظر است و در نهایت گام چهارم انتخاب پارتیشین‌هایی است که می‌بایست بازگردانی شوند.

پس از طی کردن مراحل چهارگانه کافی است روی اسلایدر پایین صفحه که Swipe to Restore است، حرکت جاروبی انجام دهید. پس از چند دقیقه گوشی به وضعیتی که در آن بکاپ تهیه شده، بازمی‌گردد.

 

چگونگی حذف روت از روی گوشی

 

روش اول آنروت کردن گوشی اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن SuperSU

در مجموع باید گفت راحت‌ترین راه برای رفع روت گوشی سامسونگ استفاده از اپلیکیشن SuperSU است که در بالا به آن اشاره شد، شوربختانه باید گفت گاهی اوقات این اپلیکیشن آن‌گونه که باید و شاید درد شما را دوا نمی‌کند. گاهی اوقات در میانه فرآیند آنروت کردن گوشی ممکن است دچار اختلال شود و بعضی مواقع نیز به دلایلی نامعلوم قادر به بازگردانی نسخه ریکاوری اندروید نیست. در این موارد چاره‌ای نیست به غیر از اینکه به صورت دستی گوشی را با شیوه‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم آنروت کنید.

اگر اپلیکیشن SuperSU برای آنروت گوشی کارساز نبود و گوشی مد نظر شما هم نکسوس یا سایر گوشی‌هایی که از نسخه توسعه‌دهندگان مارشملو استفاده می‌کنند بود، پیشنهاد می‌کنیم گوشی را با فایل boot.img فلش کنید. این فایل در اندروید مارشملو اصلی‌ترین فایل برای روت کردن گوشی است، با این حساب جایگزین کردن این فایل و فلش کردن مجدد گوشی باعث آنروت شدن آن می‌شود. در قسمت دوم این راهنما در این مورد بیشتر صحبت‌ خواهیم کرد.

 

1. نرم‌افزار "SuperSU" را از قسمت "App Drawer" نرم‌افزارها اجرا نمایید.

 

آنروت کردن گوشی اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن SuperSU

 

2. پس از اجرا کردن نرم‌افزار، وارد زبانه‌ "Settings" شوید.

3. صفحه را به پایین هدایت کرده و سپس روی گزینه "Full Unroot" ضربه بزنید.

4. حال مطابق تصویر زیر، با هشداری مواجه خواهید شد. محتوای این هشدار این است که با انجام این کار، دسترسی روت در اسمارت‌فون شما بسته خواهد شد.

5. روی گزینه "Continue" را لمس کنید.

 

آنروت کردن گوشی اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن SuperSU

 

6. مجدداً با یک پنجره دیگر مواجه خواهید شد. این پنجره از شما سؤال می‌کند که آیا تمایل به دانلود آخرین آپدیت سیستم‌عامل اندروید در زمان انتشار آن را دارید یا خیر. 7. ترجیحاً در این پنجره، گزینه "YES" را انتخاب کنید. 8. در صورتی که پس از انتخاب گزینه "YES"، با یک پنجره دیگر مواجه شدید، باید بدانید که متن این پنجره این سؤال را از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید فایل بروزرسانی "OTA" را دریافت کنید یا خیر. شما باید گزینه "Yes" را انتخاب کنید.

9. در صورتی هم که قصد دارید در آینده مجدداً گوشی خود را روت کنید، باید گزینه "No" را انتخاب کنید.

10. پس از انجام مراحل فوق، نرم‌افزار "SuperSU" و نیز فایل نصب کننده آن را حذف کنید.

 

 کارهایی که باید برای آنروت کردن انجام دهیم 

بعد از انجام مراحل بالا  رام اصلی گوشی خود باز کنید. بروی آیکون SuperSU کنید تا را باز شود سپس به تنظیمات آن رجوع کنید و گزینه Full Unroot را انتخاب کنید.

بعد از انجام کار دستگاه گوشی ری استارت خواهد شد و آنروت کردن تا شروع می کند. این عمل در گوشی های مختلف می‌تواند اندکی متفاوت باشد.اگر نتیجه نگرفتید گزینه‌های fastboot oem lock و fastboot flashing lock را  امتحان کنید. بعد از این موارد می‌توانید گوشی خود را برای تعمیر به گارانتی بفرستید یا آن را برای فروش قرار دهید.

 

روش دوم Unroot کردن به صورت دستی ​

یک مدیر فایل root را روی دستگاه خود باز کنید. مدیر فایل های روت مختلفی برای این کار در اینترنت وجود دارند. از معروف ترین این root file manager ها می توان به Root Browser و یا اپ ES File Explorer اشاره کرد. ما در اینجا از ES File Explorer استفاده کرده ایم. ​ 

  • در این اپ System را پیدا کرده و سپس وارد bin شوید.
  • در bin فایلی با نام su را پیدا کرده و آن را پاک کنید. برای پاک کردنش، انگشتتان را روی آن فایل نگه دارید تا منویی ظاهر شود و در منوی نمایان شده، گزینه Delete را انتخاب کنید. بسته به نحوه روت کردن دستگاه تان، ممکن است در این مسیر، فایلی با نام su موجود نباشد.
  • اکنون دوباره وارد System شده و پوشه xbin را انتخاب کنید.
  • پرونده su را اینجا هم حذف کنید.
  • حال وارد System شده و app را انتخاب کنید.
  • فایل Superuser.apk را پاک کنید.
  • گوشی خود را خاموش روشن کنید. ​
  • روش بالا باید در راستای آموزش برگرداندن گوشی روت شده به حالت اول، دستگاه شما را پس از راه‌اندازی مجددتان unroot می‌کند.

 

 Unroot کردن به صورت دستی ​

 

روش سوم اپلیکیشن UNIVERSAL UNROOT

Universal Unroot یک برنامه Android رایگان دانلود برنامه حذف روت گوشی سامسونگ است که در فروشگاه Google Play موجود است و به کاربران این امکان را می دهد تا از هر تلفن روت هوشمند اندرویدی خارج شوند. با این وجود ، فقط می تواند تلفن های هوشمند را که در نسخه ۴.۲.۲ و بالاتر در Android کار می کنند ، را برای این امر آماده سازی کند. با استفاده از Universal Unroot برخی از مراحل ساده زیر را برای خنثی کردن روت گوشی اندرویدی دنبال کنید.

مرحله ۱. اول دانلود و نصب Universal Unroot در تلفن هوشمند اندرویدی است.

مرحله ۲. پس از نصب ، برنامه را از منو باز کنید.

مرحله ۳. اکنون در هنگام راه اندازی ، برنامه وضعیت روت فعلی را بررسی می کند. پس از بررسی ، یک گزینه unroot در اختیار شما قرار می دهد. به سادگی بر روی دکمه ‘Unroot’ ضربه بزنید تا دستگاه خود را غیر روت کنید.

مرحله ۴: در مرحله بعدی ، برای ادامه باید روی “Yes” ضربه بزنید .

 

اپلیکیشن UNIVERSAL UNROOT

 

تمام شد! به این ترتیب می توانید از Universal Unroot برای خارج کردن تلفن هوشمند Android از حالت روت  استفاده کنید.

 

روش چهارم حذف روت گوشی از طریق نصب به‌روزرسانی

اندروید گوشی‌های روت شده به‌ طور خودکار نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند و انجام این کار تنها از راه دستی ممکن است. در اینجا نمی‌خواهیم این موضوع را خیلی باز کنیم، اما به‌طور خلاصه باید بگوییم که دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید، منجر به حذف روت گوشی می‌شود.

دانلود نرم افزار حذف روت گوشی اندروید به همین خاطر اگر از اندروید خالص استفاده می‌کنید، با نصب یکی از این به‌روزرسانی‌ها می‌توانید گوشی خود را آنروت کنید. البته مشکل چنین روشی این است که برای انجام آن، باید منتظر ارائه‌ی به‌روزرسانی بمانید. در ضمن فراموش نکنید که قبل از انجام این کار، اپلیکیشن SuperSU و دیگر اپلیکیشن‌های مربوط به روت اندروید را پاک کنید.

 

روش پنجم یک رام اصلی را فلش کنید

فلش یک رام اصلی می‌تواند یکی دیگر از روش‌های حذف روت گوشی باشد. مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که احتمالاً مجبور خواهید شد که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. بنابراین مجبور می‌شوید که فرایند تهیه پشتیبان و سپس بازگردانی داده‌های خود را طی کنید.

همچنین مزیت‌های کوچ از یک کاستوم رام به رام اصلی نیز در اینجا وجود دارند. احتمالاً خواهید توانست که یک نسخه از پیش روت شده رام موردنظر خود را نیز پیدا کنید. فلش کردن رام‌ها، فرایند آسانی دارد.

بزرگ‌ترین مانع موجود در زمینه رفع روت گوشی سامسونگ با استفاده از رام، این است که باید شخص دیگری، رام را برای شما ایجاد کند. اگر گوشی شما از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و همچنین در فرومی همانند XDA Developers، جامعه‌ای فعال پیرامون آن شکل گرفته باشد، آنگاه دیگر مشکل چندانی نخواهید داشت. اگر دستگاه شما چندان شناخته شده نباشد، آنگاه شاید پیدا کردن رام اصلی برای آن، کمی مشکل‌تر شود.

 

روش ششم برنامه ES File Explorer استفاده کنید

ES File Exploere یکی از بهترین برنامه‌های مدیر فایل است که روی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. شما از این برنامه می‌توانید برای از روت خارج کردن گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

 

برنامه ES File Explorer استفاده کنید

 

مرحله اول، ابتدا برنامه ES File Explorer را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله دوم، برنامه را اجرا کرده و در ادامه منوی برنامه را لمس کنید.

مرحله سوم، منوی باز شده را به سمت پایین پیمایش کرده تا گزینه Tools و سپس turn on ‘Root Explorer را مشاهده کنید.

مرحله چهارم، با لمس این گزینه از شما درباره اعطا مجوزها (grant the root privileges) سؤال خواهد شد. مجوز فوق را داده و در منوی اصلی برنامه به دنبال پیدا کردن پوشه روت دستگاه خود باشید. شما این پوشه را به شکل / در اکسپلورر پیدا می‌کنید.

مرحله پنجم، درون پوشه روت باید به دنبال پیدا کردن System |Bin باشید.

مرحله ششم، اکنون باید فایل‌های busybox و Su را پیدا کرده و آن‌ها را پاک کنید.

مرحله هفتم، اکنون باید به مسیر / باز گشته و پوشه app را باز کنید. درون این پوشه superuser.apk را پاک کنید.

تمام شد! اکنون می‌توانید گوشی اندرویدی خود را یکبار ریست کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

روش هفتم از حالت روت خارج شدن با استفاده از برنامه ی KingRoot

  1. روی دستگاه اندروید خود KingRoot را پیدا کنید و آن را باز کنید.
  2. سپس روی دکمه ی “⁞” که در سمت راست زبانه وجود دارد، کلیک کنید.
  3. در زیر“Uninstall and clear Root” یا “پاک کردن روت” کلیک کنید.
  4. روی “Continue” یا “ادامه دادن” کلیک کنید.
  5. در آخر،گوشی خود را restart یا راه اندازی مجدد کنید.

 

حالت روت خارج شدن با استفاده از برنامه ی KingRoot

 

روش هشتم آنروت کردن گوشی اندرویدی (Unroot) با نصب آپدیت OTA

به نصب آپدیت هایی که به صورت OTA برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی عرضه می‌شوند هم می‌تواند آن ها را حذف روت گوشی (Unroot) کرد. به بیان دیگر نصب آپدیت های رسمی بر روی یک گوشی منجر به آنروت شدن خودکار آن خواهد شد، اما دقت داشته باشید که  ممکن است اصلاً آپدیتی برای گوشی شما عرضه نشده باشد که در این شرایط روش مذکور برایتان قابل استفاده نخواهد بود.

اما اگر یک آپدیت رسمی و OTA برای گوشی روت شده شما موجود است، می‌توانید با نصب آن به راحتی دستگاه را آنروت (Unroot) کنید. سعی کنید در این روش اپلیکیشن های مرتبط با روت را از دستگاه حذف نمایید. فراموش نکنید که برای آنروت کردن گوشی با نصب آپدیت OTA حتما باید استاک ریکاوری (Stock Recovery) بر روی دستگاهتان نصب باشد، در غیر این صورت شما نمی‌توانید آپدیت های OTA را دریافت و نصب کنید. 

 

آشنایی با مزایا و معایب روت کردن گوشی

کمتر تکنیکی مثل روت کردن گوشی در بین موبایل‌بازها طرفداران و مخالفانی دارد که حاضر هستند تا پای جان از آن دفاع یا مخالف کنند. در این بخش برخی از مزایا و معایب روت کردن گوشی اندرویدی و حذف روت گوشی اندروید را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

 

مزایای روت کردن گوشی

بزرگترین مزیت روت کردن گوشی و حذف روت گوشی اندروید، برداشتن تمامی محدودیت‌ها است. اگرچه اندروید آزادی زیادی را در اختیار کاربران گذاشته است اما به هر حال با روت کردن دیگر محدودیت در کار با اندروید نخواهید داشت.

 

اپلیکیشن‌های پیش فرض را از روی گوشی پاک کنید

زمانی که یک گوشی جدید خریداری می‌کنید، تعدادی اپلیکیشن پیش فرض بر روی گوشی موجود است. در بسیاری از گوشی‌ها امکان حذف کامل این اپلیکیشن‌ها فراهم نیست. حتی ممکن است برای نصب اپلیکیشن دلخواه نیاز به خرید رم گوشی پیدا کنید. اما با روت کردن و حذف روت گوشی اندرویدبه راحتی می‌توانید تمامی اپ‌های مزاحم و غیرمفید را از روی گوشی خود حذف کنید.

 

بکاپ‌های عالی بگیرید

با روت کردن گوشی این فرصت را دارید تا از همه چیز بکاپ بگیرید. به عبارت بهتر این بکاپ یک بکاپ معمولی نیست. بلکه از تمامی اطلاعات، اپلیکیشن‌ها و هر چیزی که فکرش را بکنید امکان بکاپ گیری دارید.

 

همیشه به روز باشید

برخی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه، کمی خسیس هستند. پس از گذشت مدت زمانی این شرکت‌ها دیرتر شما را از آخرین به‌روزرسانی‌ها مطلع می‌کنند. با روت کردن گوشی می‌توانید آخرین نسخه و آپدیت نرم‌افزاری را در دسترس داشته باشید. در حقیقت با روت کردن دیگر نیازی نیست منتظر ارسال آخرین نسخه اندروید توسط شرکت باشید. بلکه به راحتی قادر خواهید بود که خودتان آخرین نسخه اندروید را دانلود و بر روی گوشی نصب کنید.

 

اپلیکیشن‌های ویژه‌ای برای گوشی‌های روت شده

برخی اپلیکیشن‌ها مخصوص گوشی‌های روت‌شده عرضه می‌شود. این اپلیکیشن‌ها کارهای مختلفی مثل افزایش سرعت پردازنده گوشی، افزایش طول عمر باتری و کارهایی از این دست را انجام می‌دهند. با یک گوشی روت‌شده به راحتی می‌توانید از تمامی این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

 

گوشی اندرویدی را دگرگون کنید

اگر هیچ تمی شما را قانع نمی‌کند با روت کردن گوشی قادر هستید که به صورت کامل همه چیز را تغییر دهید. انواع و اقسام تم‌ها را امتحان کنید و گوشی را همان‌طور که در ذهن شماست، تغییر دهید. با روت کردن گوشی می‌تواند هر وسیله‌ای را به آن متصل کنید. سفارش ساعت هوشمند و اتصال آن به گوشی همراه با اپلیکیشن‌های جذاب یا حتی وصل کردن دسته بازی به گوشی از جمله جذابیت های گوشی روت شده است.  

 

معایب روت کردن گوشی

در خصوص معایب روت کردن گوشی حرف و حدیث‌های زیادی است. به صورت خلاصه در این قسمت معایب روت کردن گوشی را بررسی می‌کنیم.

 

ریسک کار کردن با گوشی روت شده

گوشی روت شده ریسک کاری بالاتری دارد. در حقیقت همان طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، شما مثل یک مدیر کل به همه چیز دسترسی دارید. اگر گوشی خود را روت کنید و اشتباهاً فایلی را حذف یا تغییر دهید، ممکن است کل عملکرد گوشی تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

حذف گارانتی گوشی روت شده

در خصوص حذف گارانتی شرکت‌ها سیاست‌های مختلفی دارند. برخی شرکت‌‌ها گوشی روت شده را هم جزء گارانتی خود حساب می‌کنند. برخی شرکت‌ها به صورت رسمی اعلام کرده‌اند در صورت روت شدن گوشی توسط کاربر هیچ خدماتی به او ارائه نمی‌دهند.

 

برخی اپلیکیشن‌ها از کار می‌افتند

عموماً اپلیکیشن‌های مالی و بانکی در گوشی‌های اندرویدی روت شده کار نمی‌کنند. البته همچنان راه‌هایی برای فعال‌سازی این اپلیکیشن‌ها وجود دارد. اما اگر به فکر روت کردن گوشی خود هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالاً به سختی قادر به استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها خواهید بود.

 

در صورت استفاده از تمامی روش های بالا همچنان مشکلتان حل نشد با همکاران ما در مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط تماس بگیرید تا مشکلتان را حل کنیم.

 

سوالات متداول

برگرداندن گوشی روت شده به حالت کارخانه چگونه امکان پذیر است؟

تب Settings را باز نمایید. به بخش “Cleanup” بروید. “Full unroot” را انتخاب کنید. اکنون با قبول قوانین، گزینه Continue را بزنید.

 

برنامه ای برای از بین بردن روت گوشی کدام است؟

یک گزینه محبوب Simply Unroot است که می تواند به سرعت امتیازات روت را در دستگاه های اندرویدی حذف کند.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید