ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-04-13 10:58:15. دسترسی به اینترنت را می‌توان یک بخش جدانشدنی از زندگی دانست. یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. دسترسی به اینترنت را می‌توان یک بخش جدانشدنی از زندگی دانست. یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ
حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این روزها گوشی های موبایل برای ما دارند اتصال آن به شبکه جهانی اینترنت است . این ویژگی در گوشی های هوشمند باعث شده تا بیشترین استفاده از گوشی موبایل صرف مرور صفحات اینترنتی یا استفاده از برنامه های شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و یا بازی های تحت اینترنت، شود.

امروزه با در دسترس قرار گرفتن تکنولوژی های اینترنت 4Gو اینترنت 5G، اکثر کاربران گوشی های هوشمند، از اینترنت سیم کارت برای اتصال به شبکه جهانی استفاده می کنند. اما در بعضی از مواقع پیش می آید که دیتای شما روشن است ولی نمیتوانید به اینترنت متصل شوید. در این مقاله ما قصد داریم تا بررسی کنیم علت به وجود آمدن این مشکل چیست و چگونه می توان آن را حل کرد.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

علت کار نکردن اینترنت گوشی سامسونگ چیست؟

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره شد یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. اما گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت موبایل برای ما قطع شود و قطعا این مسئله برای افرادی که کارهایشان را با اینترنت انجام می‌دهند، یک اتفاقا بسیار ناگوار است و قطع شدن اینترنت حتی برای مدتی کوتاه، ضرر زیادی به کسب‌وکارشان وارد می کند.

در این مقاله از خدمات تعمیرات موبایل پارس ارتباط، می خواهیم دلایلی که منجر به عدم اتصال گوشی سامسونگ شما به اینترنت می شود را بررسی کنیم.

 

 

حل مشکل اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ

 

1- چک کردن داده‌های تلفن همراه

در اولین قدم برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی و سیم کارت، باید از روشن بودن داده‌های تلفن همراه خود، مطمئن باشید. برای این منظور هم می‌توان از نوار نوتیفیکیشن‌ها و هم از طریق تنظیمات گوشی، اقدام کرد. وارد تنظیمات گوشی شوید، در قسمت Wreless and Network مطمئن شوید که گزینه Mobile Data روشن است. اگر داده‌های تلفن همراه روشن است اما همچنان اینترنت وصل نیست، از همان قسمت، وارد تنظیمات داده‌های تلفن همراه شده و مطمئن شوید که اپراتور شبکه یا Network Operator را صحیح انتخاب نموده‌اید.

 

چک کردن داده‌های تلفن همراه

 

2- دیتا در آپدیت جدید Android  کار نمی‌کند

 اگر اخیراً سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کرده باشید، ممکن است به خاطر باگ آپدیت جدید دچار این مشکل شوید. این باگ موجود در آپدیت باعث می‌شود صفحه تنظیمات e-sim به هم بریزد و دیتای شما وصل نشود.

برای رفع این مشکل، به تنظیمات Android خود بروید، سپس “Carrier” را در کادر جستجو در قسمت بالا تایپ کنید. به تنظیمات شرکت مخابراتی خود بروید، سپس در زیر گزینه “Carrier” شبکه خود را انتخاب کنید (ممکن است به طور پیش‌فرض روی “null” تنظیم شده باشد) تا دوباره دیتا کار کند.

 

3-  استفاده از قابلیت Forget Network


این روش زمانی به کار شما می آید که از اینترنت وای فای استفاده نمایید و با اتصال به یک شبکه وای فای آنتن دهی مناسبی نداشته باشید. بنابراین اگر در اینترنت موبایل دیتا و یا سیم کارت شما مشکلی به وجود آمده باشد این روش قابل استفاده نخواهد بود. برای بکارگیری این روش باید ابتدا به مسیر Settings > Wi-Fi بروید تا لیست شبکه های وای فای در دسترس برای شما نمایش داده شود. در این مرحله شبکه وای فایی که به آن وصل نشده‌‌اید هم مشخص می شود و می‌توانید آن را مشاهده کنید. انگشت خود را روی آن قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا گزینه هایی برای انتخاب نمایان شوند. از بین این گزینه ها آپشن Forget Network را انتخاب نمایید.

با این کار اتصال گوشی از شبکه وای فای نام برده شده قطع می‌شود. گزینه Refresh را انتخاب نمایید تا لیست شبکه های وای فای که در دسترس  هستند دوباره نمایش داده شوند. مجددا شبکه وای فایی که می‌خواهید به آن وصل شوید را انتخاب نمایید و رمز عبور آن را تایپ کنید و گزینه Connect را بزنید. چند لحظه منتظر بمانید تا اتصال وای فای با موفقیت انجام شود. حالا دوباره وضعیت اینترنت گوشی را بررسی کنید. به احتمال خیلی زیاد مشکل کار نکردن اینترنت گوشی برطرف خواهد شد، اگر اینطور نشد یا کلا از اینترنت وای فای استفاده نمی‌کنید باید راه حل های بعدی را بکار ببرید.

 

4- تنظیمات APN  گوشی سامسونگ خود را به‌صورت دستی وارد کنید

نت دارم ولی کار نمیکنه ؟ بهم ریختن تنظیمات APN  یک اتفاق عجیب است اما باید گفت که غیرمعمول نیست. تنظیمات APN شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندرویدی ممکن است از حالت عادی خود خارج شود، و اگر یک تنظیم مجدد استاندارد مشکل موبایل شما را برطرف نکرد امکان دارد لازم باشد آدرس APN خود را به‌صورت دستی وارد نمایید. برای این کار ابتدا به لیست APN خود بروید، سپس روی گوشه سمت راست‌بالای نماد “+” ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN را برای شبکه خود وارد کنید که می‌توانید در وب‌سایت رسمی شرکت مخابراتی پیدا کنید بعد از آن تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN در دستگاه خود انتخاب کنید.

Settings > Connections > Mobile Network > Access Point Names

 

تنظیمات APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید

 

اپراتور ایرانسل:

  • Irancell-GPRS :Name
  • mtnirancell :APN

 

اپراتور همراه اول:

  • MCI-Internet :Name
  • mcinet :APN

 

اپراتور رایتل:

  • RighTel :Name
  • RighTel :APN

 

5- چک کردن محدودیت استفاده از داده

یکی از امکانات کاربردی که تلفن‌های همراه اندرویدی دارند، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر میزان استفاده از داده‌های تلفن همراه و اینترنت سیم‌کارت است. این قابلیت سبب می‌شود تا پس از رسیدن به سقف موردنظر، علاوه بر نمایش اخطار، ارتباط اینترنت نیز قطع گردد تا از مصرف بی‌رویه اینترنت و کاهش مصرف اینترنت جلوگیری شود. ممکن است همین مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت گوشی باشد.

برای رفع این مشکل و برداشتن محدودیت می‌توانید به مسیر تنظیمات گوشی رفته و در گزینه Data Usage یا “استفاده از داده تلفن همراه” را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده (Limit mobile data usage) را بردارید تا محدودیت استفاده از داده‌ها خاموش شود. همچنین می‌توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر نمایید تا دیرتر اخطار قطع مصرف برای شما نمایش داده شود.

 

چک کردن محدودیت استفاده از داده

 

 

6- در زمان قطع شدن اینترنت گوشی میزان حجم داده و مهلت اتمام آن را چک کنید.

 اتمام بسته‌ی اینترنتی یا به پایان رسیدن مهلت استفاده از می‌تواند یکی از  دلایل بالا نیامدن اینترنت گوشی سامسونگ شما باشد. با توجه به نوع اپراتور سیم‌کارت گوشی خود، کد مربوطه را وارد نمایید تا از میزان حجم و تاریخ انقضای آن اطلاع حاصل کرده و در صورت لزوم اقدام به فعالسازی مجدد آن نمایید.

 

7- حافظه پنهان گوشی سامسونگ را از ریکاوری پاک کنید

نت دارم ولی کار نمیکنه ؟ در موبایل شما، بخش قابل‌توجهی از حافظه به حافظه پنهان یا همان کش اختصاص‌یافته است، جایی که داده‌های مربوط به برنامه‌ها و فرایندهای مختلف «در سیستم‌عامل» ذخیره شده و به طور خودکار فعال می‌شود تا این برنامه‌ها و پردازش‌ها با سرعت بیشتری درگوشی شما شروع بکار کنند.

برخی اوقات بروز خطایی در حافظه پنهان می‌تواند علت بروز مشکل قطع شدن اینترنت موبایل باشد. برای رفع این مشکل، باید اقدام به پاک کردن حافظه پنهان سامسونگ نمایید، این گزینه از صفحه بازیابی گوشی شما قابل‌دسترسی است. دسترسی به این گزینه در گوشی‌های مختلف، متفاوت است اما به طور کلی به صورت زیر انجام می‌پذیرد:

  1. گوشی موبایل خود را خاموش کنید و کلید پاور و افزایش صدا را هم‌زمان به مدت چند ثانیه فشار دهید.
  2. سپس با منوی زیر روبرو می‌شوید که گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار داده است. با استفاده از کلید پاور می‌توانید در این صفحه بین گزینه‌ها پیمایش کنید.
  3. سپس روی گزینهٔ «wipe cache partition» یا «wipe cache» رفته و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید.
  4. این پردازش ممکن است کمی طول بکشد، پس از به اتمام رسیدن آن گوشی خود را ری استارت کنید.

 

 

 

8- پاک کردن کش موبایل

چرا اینترنتم کار نمیکنه ؟ اگر مشکل اینترنت گوشی شما مربوط به سرویس های گوگل باشد می توانید کش سرویس گوگل پلی را حذف نمایید و بروزرسانی های اپلیکیشن آن را پاک کنید. برای پاک کردن کش وارد تنظیمات گوشی شده و Apps یا Application Manager را انتخاب کنید. سپس از میان لیست Google Play Services را باز کرده و از قسمت storage گزینه Clear cache را بزنید. برای پاک کردن بروزرسانی های گوگل پلی هم از قسمت تنظیمات وارد Apps یا Application Manager شوید و اپلیکیشن Google Play Store را انتخاب کنید. سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه تپ کنید و Unistall updates را بزنید.

 

9- فعال کردن حالت پرواز (Flight Mode)

چرا اینترنت گوشی کار نمی کند ؟ یکی دیگر از روش‌های بررسی و رفع مشکل اینترنت در گوشی های موبایل، فعال کردن حالت پرواز است. هنگامی که حالت پرواز گوشی هوشمند خود را فعال نمایید، ارتباط گوشی با شبکه‌های موبایل به صورت کامل قطع خواهد شد؛ این اقدام همچون یک راه‌اندازی مجدد شبکه به حساب می‌آید. پس از گذشت چند ثانیه می‌توانید حالت پرواز را غیرفعال نمایید تا بدین ترتیب، شرایط به حالت طبیعی برگردد. پس از انجام این کار و شبکه‌یابی مجدد گوشی هوشمند، مشکل قطعی اینترنت هم باید حل شود و در غیر این صورت، مراحل بعدی را مورد بررسی قرار دهید.

 

10 - ریستارت مودم


در برخی مواقع که در اتصال وای فای اختلال و مشکلاتی به وجود می‌آیند به راحتی می‌توانید با یک ریستارت ساده مودم مشکل را برطرف نمایید. بنابراین توصیه ما به شما این است این راه حل را هم یک مرتبه تست نمایید. پس مودم وای فای خودتان را ریستارت کنید و در گوشی به مسیر Settings > Wi-Fi بروید و بعد از فعالسازی این قابلیت سعی در اتصال گوشی به شبکه اینترنت وای فای مودم خود داشته باشید. پس از اینکه اتصال برقرار شد، وضعیت اینترنت گوشی را بررسی کنید. اگر همچنان اختلال در اینترنت برقرار است باید از روش های بعدی کمک بگیرید و صرفا ریستارت مودم نمی‌تواند مشکل را رفع کند.

 

11- استفاده از حالت درست در شبکه

یک راه‌حل ساده دیگر برای مشکلات داده‌های تلفن همراه شما بررسی این است که آیا از اتصال صحیح استفاده می‌کنید یا خیر. برخی از حالت‌های خاص شبکه، هرکدام محدودیت‌های خاص خود را دارند و بسته به نوع دستگاه شما، ممکن است در تمام مدت ارائه خوبی نداشته باشند

مدل‌های مختلف دستگاه‌ها دارای نیازهای متفاوتی هستند که به یک اتصال به اینترنت مطلوب متصل می‌شوند. تلفن‌های قادر به اینترنت 4 جی وجود دارد که با شبکه‌های 4 جی خوب کار می‌کنند، در حالی که برخی از دستگاه‌ها گزینه شبکه 4 جی دارند اما در این استاندارد شبکه محدود کار می‌کنند؛ بنابراین، حتماً بررسی کنید که آیا تنظیمات شبکه برای قابلیت‌های دستگاه شما بهینه است یا خیر .

تغییر حالت شبکه در دستگاه بسیار آسان است. ابتدا به تنظیمات خود بروید. سپس بخش “Mobile Data” یا “cellular data” را انتخاب کنید. از آنجا حالت شبکه ” Network Mode ” را انتخاب کرده و بهترین گزینه را برای دستگاه خود انتخاب کنید. اگر تلفن شما از گزینه 2G / 3G / 4G Auto برخوردار است، این گزینه را انتخاب کنید تا دستگاه شما به طور خودکار سعی کند از بهترین فناوری اینترنت موجود در منطقه‌ای که هستید استفاده کند. پس از تغییر حالت شبکه، دوباره اتصال اینترنت گوشی خود را بررسی کنید .

 

استفاده از حالت درست در شبکه

 

 

12- مشکل در تنظیمات مرورگر و آپدیت نبودن آن

اگر کار شما با اینترنت به‌گونه‌ای است که زیاد از مرورگرها استفاده می‌کنید، قطعاً قطعی اینترنت گوشی باعث اختلال در کارتان خواهد شد. گاهی پیش می‌آید که مثلاً مرورگر برخی سایت‌ها را باز نکرده و یا بسیار به‌کندی عمل می‌کند. دلیل این مسئله به‌احتمال زیاد به آپدیت نبودن مرورگر و یا به‌هم‌ریختن تنظیمات آن برمی‌گردد.

اگر نسخه مرورگر یا همان Browser که استفاده می‌کنید، قدیمی است و از خیلی‌وقت‌پیش آن را به‌روز نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای دانلود آخرین نسخه اقدام کنید. اگر از به‌روز بودن نسخه آن مطمئن هستید و بازهم درباز کردن سایت‌ها مشکل دارید، به تنظیمات مرورگر وارد شده و تمام آن‌ها را به حالت پیش‌فرض برگردانید. همچنین حذف و باز نصب برنامه نیز می‌تواند در رفع مشکل به شما کمک کند.

 

مشکل در تنظیمات مرورگر و آپدیت نبودن آن

 

13- فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی‌ویروس

از دیگر دلایلی که ممکن است به‌صورت موقت به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، فعال بودن برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاست. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی‌ویروس گوشی‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند.

 

clear-cache-samsung-phone

 

14-  اطمینان از آنتن دهی مناسب

اگر بنا به هر دلیل در آنتن دهی گوشی شما اختلالی به وجود آمده باشد و آنتن سیم کارت ضعیف به نظر برسد، احتمال اینکه در دسترسی اینترنت هم مشکل به وجود آید بالاست. بنابراین اگر اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید حتما مطمئن شوید که قدرت آنتن دهی سیم کارت در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد. عموما در مناطقی که سیم کارت شما به خوبی آنتن نمی‌دهد یا مثلا مواقعی که در خودرو هستید و با افزایش سرعت اینترنت گوشی  بالا حرکت می‌کنید و به سفر می‌پردازید، سیگنال های آنتن گوشی ضعیف شده و دچار قطع و وصل خواهند شد.

بدین ترتیب در عملکرد اینترنت موبایل دیتا یا همان سیم کارت هم اختلال هایی نمایان می‌شود. پس همیشه سعی کنید در مکان های از اینترنت موبایل استفاده کنید که مطمئن هستید سیم کارت گوشی آنتن دهی کامل دارد و اینترنت هم پوشش شبکه‌ای لازم را ارائه می‌کند.

 

15- فلش کردن گوشی

اگر هیچ کدام از روش های قبلی که معرفی کردیم نتوانستند مشکل کار نکردن اینترنت گوشی شما را رفع کنند فقط یک راه حل دیگر باقی می‌ماند که مربوط به فلش کردن دستگاه می‌شود. فلش کردن هم مثل فکتوری ریست منجر به حذف شدن تمام اطلاعات کاربر از روی گوشی خواهد شد، البته با این تفاوت که این بار فایل های سیستمی دستگاه هم حذف و بازنویسی می‌شوند، بنابراین اگر اختلال و باگی در این فایل ها وجود داشته باشد و با فکتوری ریست رفع نشود، با استفاده از فلش کردن گوشی برطرف خواهد شد.

فلش کردن گوشی های اندرویدی کار سختی نیست و شما با طی کردن مراحلی که در مقاله "فلش کردن گوشی چیست؟ تفاوت فلش و فکتوری ریست" شرح داده‌ایم قادر به انجام این کار خواهید بود. بهتر است حتما قبل از فلش کردن گوشی هم از اطلاعات دستگاه یک فایل بکاپ جامع تهیه کنید. بعد از اینکه گوشی فلش شد، وضعیت عملکرد اینترنت آن را بررسی کنید. مطمئن باشید در این شرایط مشکل رفع می‌شود.

 

 فلش کردن گوشی

 

16- استفاده از دیتا تلفن همراه را برای همه برنامه‌ها مجاز کنید

بیشتر تلفن‌های همراه به کاربران امکان می‌دهند تا استفاده از دیتای موبایل را برای برنامه‌های خاص خاموش کنند. اگر به دلایلی برنامه‌ها روی “فقط WiFi” تنظیم شده‌اند، باید از طریق بخش تنظیمات موبایلتان به “Data Usage” بروید و به دنبال برنامه‌هایی که دسترسی آن‌ها را محدود کرده‌اید باشید. گزینه‌ها را مجدداً تنظیم کنید تا امکان استفاده از داده‌ها برای این برنامه‌ها فراهم شود.

 

استفاده از دیتا تلفن همراه را برای همه برنامه‌ها مجاز کنید

 

17- استفاده از Static IP


راه حل بعدی که باز هم در شرایطی کاربرد دارد که گوشی شما به شبکه وای فای متصل شده باشد مربوط به بکارگیری آی پی استاتیک (Static IP) می‌شود. خیلی از افراد تصور دارند که تعیین آی پی استاتیک کار سختی است، اما باید بدانید که انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. در خیلی از مواقع هم دیده شده که استفاده از این روش  مشکل کار نکردن اینترنت گوشی در اندروید را رفع می‌کند. اما چطور یک آی پی استاتیک را برای شبکه وای فای گوشی اندرویدی خودمان تعیین کنیم؟ بدین منظور کافیست به منوی Settings > Wi-Fi بروید و شبکه وای فایی را انتخاب کنید که عملکردش در گوشی شما دچار اختلال شده است. گزینه Modify Network را انتخاب نمایید و به بخش Show Advanced بروید تا لیست تنظیمات پیشرفته شبکه وای فای نمایان شود.

گزینه IP Settings را انتخاب کنید و از آپشن هایی که برای این قسمت ارائه شده‌اند، گزینه Static IP را انتخاب نمایید. در این شرایط دو فیلد با اعداد خاص نمایش داده می‌شود که به ترتیب IP Address و Gateway نام دارند. شما به مشخصات و اعداد ارائه شده در فیلد Gateway کاری ندارید و فقط باید در اعداد IP Address تغییر ایجاد کنید. در فیلد اول یا همان IP Address سه رقم آخر آی پی را تغییر دهید. می‌توانید هر عددی مابین 1 تا 225 را برای این بخش انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید گزینه 125 را در این قسمت وارد کنید. تاکید می‌کنیم که در این قسمت فقط سه رقم آخر موجود را تغییر دهید که عموما در حالت پیش فرض روی عدد 100 تنظیم شده است.  

حالا در بین سایر گزینه های ارائه شده، گزینه های DNS 1 و DNS 2 را پیدا کنید. در این قسمت هم اعدادی به طور پیش فرض ضمیمه شده‌اند. ابتدا تغییرات لازم را در قسمت DNS 1 اعمال کنید. بدین منظور کل اعداد پیش فرض این قسمت را پاک کرده و به جای آن اعداد 8.8.8.8 را وارد کنید. سپس اعداد ارائه شده در فیلد DNS 2 را پاک کنید و به جای آن ها اعداد 8.8.4.4 را تایپ نمایید. تغییراتی که اعمال کردید را ذخیره کنید و یک بار اتصال خود از شبکه وای فای مورد نظر را قطع کرده و کلا قابلیت وای فای گوشی را غیر فعال و دوباره فعال کنید و به آن شبکه وای فای وصل شوید. دسترسی گوشی به اینترنت را بررسی نمایید.

 

استفاده از Static IP

 

18- ری استارت گوشی

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ همراه اول ، ریستارت کردن گوشی‌های هوشمند یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌های موجود برای رفع انواع مشکلات احتمالی است که در آن‌ها به وجود می‌آید. زمانی که یک گوشی را ری استارت می‌کنید، دستگاه با تنظیمات رفرش شده اجرا خواهد شد و بدین ترتیب اگر باگ موقتی در آن به وجود آمده باشد رفع می‌گردد.

برای ریستارت کردن گوشی هم کافی است دکمه پاور (Power) آن را فشرده و چند ثانیه نگه دارید و سپس گزینه Restart را انتخاب کنید. در برخی مواقع فورس ریستارت (Force Restart) هم می‌تواند روش مناسبی باشد.

فورس ریستارت در اغلب گوشی‌های اندرویدی با نگه‌داشتن دکمه‌های پاور و افزایش صدا (Volume Up) یا کاهش صدا (Volume Down) به طور هم‌زمان انجام می‌گیرد؛ بنابراین اگر با مشکل کار نکردن اینترنت گوشی مواجه شده‌اید، یک‌مرتبه موبایل خودتان را ریستارت کنید و سپس عملکرد اینترنت وای‌فای یا موبایل دیتای آن را مورد ارزیابی قرار دهید. 

 

19- آپدیت یا دانگرید سیستم عامل


در برخی مواقع دیده شده که آپدیت کردن یا آپدیت نکردن سیستم عامل گوشی برای مدت زمان طولانی می‌تواند باگ خایی در آن به وجود آورد که شاید برخی از آن ها مربوط به اتصال اینترنت باشند. این مشکل به دو صورت ممکن است پدیدار شود. حالت اول مربوط به زمانی می‌شود که شما به تازگی سیستم عامل گوشی خودتان را آپدیت کرده باشید و بعد از نصب آپدیت باگ های اتصال وای فای و موبایل دیتا در دستگاه پدیدار شوند. در اینگونه مواقع احتمال دارد آپدیت جدیدی که برای سیستم عامل موبایلتان منتشر شده است دارای باگ ریزی باشد که در گوشی شما اختلال ایجاد کرده است. عموما اینگونه باگ ها خیلی سریع توسط شرکت های سازنده و با انتشار آپدیت های جزئی جدید رفع می‌شوند، بنابراین سعی کنید سریعا هر آپدیتی که برای سیستم عامل موبایلتان در دسترس قرار می‌گیرد را دانلود و نصب کنید.

اگر نمی‌خواهید منتظر آپدیت جدید و پایدار گوشی خودتان باشید، می‌توانید دانگرید را هم در دستور کار قرار دهید. دانگرید در واقع پروسه‌ای است که به موجب آن یک آپدیت نصب شده روی سیستم عامل گوشی را برداشته و سیستم عامل قبلی که روی آن نصب بوده را از نو بر روی دستگاه راه اندازی می‌کنیم. 

اما حالت دوم مربوط به چه زمان هایی می‌شود؟ حالت دوم مربوط به شرایطی خواهد بود که برای مدت زمان طولانی سیسم عامل گوشی را آپدیت نکرده باشید! در اینگونه مواقع هم بوز باگ و اختلال در عملکرد دستگاه دور از انتظار نیست، اگرچه احتمال آن بسیار اندک خواهد بود. پس اگر این شرایط را دارید، بد نیست به منوی Settings > About Phone > Software Update بروید و در صورتی که آپدیتی برای سیستم عامل گوشی منتشر شده، آن را دانلود و نصب کنید.

 

آپدیت یا دانگرید سیستم عامل

 

20- تنظیم مجدد کارخانه

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند سامسونگ a12 ، اگر همه مراحل این لیست را انجام دادید و مشکل شما حل نشد و اگر نمی توانید مسئله را پیدا کنید ، آخرین راه حل شما برای تنظیم مجدد کارخانه است . بازنشانی داده های کارخانه ممکن است راه حلی برای یک مشکل اتصال باشد .

قبل از تنظیم مجدد کارخانه ، مطمئن شوید که از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ، زیرا تنظیم مجدد باعث حذف همه داده اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما می شود . پس از تهیه نسخه پشتیبان ، به بخش تنظیمات خود بروید. سپس گزینه “تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد” را انتخاب کرده و روی “تنظیم مجدد داده های کارخانه” ضربه بزنید .

 

 

تنظیم مجدد کارخانه

 

سخن پایانی

تنظیمات بسیاری وجود دارد که می تواند بر عملکرد اتصالات اینترنت تلفن همراه شما تأثیر بگذارد . هنگامی که با مشکل متصل نشدن اینترنت گوشی برخورد کردید ، قبل از انجام هر کاری این مراحل را امتحان کنید . در حالی که اینترنت تلفن همراه کار نمی کنند می توانند توسط چیزهای مختلفی کار نکند ، معمولاً راه حل های این مشکلات بسیار ساده است . پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد.

14-

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
دیدگاه های کاربران icon
Mehrdad تاریخ : ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
خیلی عالی بود اطلاعاتی که ارایه شد واقعا برای من حیاطی وکارامد بودند .خیلی راحت به مسایل که یادم رفته بود و توجهی نداشتم به صورت آسان و قابل درک و فهم ساده و بسیار کامل بیان گردید . با چند دقیقه وقت گذاشتن ومرورمطالب عنوان شده توانستم مشکل اینترنت گوشیم را کامل حل کنم .از شما تشکر میکنم و برایتان بهروزی و سلامت آرزو میکنم .متشکرم از شما .
ادمین

سلام دوست عزیز

خوشحالیم که مشکلتون بر طرف شد

مهدی تاریخ : ۲۶ تیر ۱۴۰۲
وقتی اینترنت گوشی کار نمیکنه چیکار کنیم؟
داریوش تاریخ : ۲۶ تیر ۱۴۰۲
مقاله جالبی در مورد علت کار نکردن داده تلفن همراه بود . واقعا متشکرم…این مشکلی بود که همیشه باهاش سرو کله میزدم
امیر علی تاریخ : ۳ تیر ۱۴۰۲
من تمام تنظیمات apn گوشی گلکسی a50 خودمو انجام میدم ولی وقتی ثبت رو میزنم هیچی ذخیره نشده و نام نقطه دستیابی که تنظیم کردم مشاهده نمیشه.لطفا راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم
nimaaa تاریخ : ۳ تیر ۱۴۰۲
سلام گوشی من هم ۴g میاد وقتی نت روشنه بسته ام دارم ولی نمیدونم چرا هیچی و بالا نمیاره لطفا کمک کنید؟
ادمین

سلام دوست عزیز

تنظیمات apn رو انجام بدین. اگه قبلا انجام دادین حذف کنید و دوباره دقیق انجام بدین مشکلتون حل میشه

دوام تاریخ : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر گوشی هواوی دارم تا دیروز تمام برنامه هام با وای فا کار میکردن ولی الان به جز گوگل و یکی دوتا برنامه دیگه بقیه کار نمیکنن و میزنه مشکل در برقراری ارتباط مشکل از چی میتونه باشه چیکار کنم درست بشه خاموش روشن کردم هم مودم هم گوشی فیلتر شکنمم قطعه ولی هیچ تاثیری نداشته لطفا راهنمایی کنید
دنیا تاریخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
سلام من همه موارد بالارو انجام دادم accsess point names رو زدم شبکه رو انتخاب کردم حالت اینترنتو انجام دادم نت هم دارم یعنی کاری نمونده که نکرده باشم ولی اصلا علامت نتم نمیاد نمیدونم مشکل چیه
ادمین

سلام دوست عزیز

امکانش هست مشکل گوشی شما نرم افزاری باشه توصیه میکنیم به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا گوشیتون رو بررسی و عیب یابی کنه

aliii تاریخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام گوشی من هم ۴g میاد وقتی نت روشنه بسته ام دارم ولی نمیدونم چرا هیچی و بالا نمیاره لطفا کمک کنید؟
ادمین

سلام

تنظیمات apn و تغییر بدین. اگر قبلا انجام دادین پاک کنید و مجدد اینکارو انجام بدید

سروش تاریخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام من گوشی رو ب تنظیمات کارخانه برگردوندن الان هر کاری میکنم ایترنتم بالا نمیاد چیکارش کنم؟
خانوم میم تاریخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام من همه ی کارهایی رو که توضیح دادین انجام دادم نت بالای صحفه گوشیم میاد ولی کار نمیکنه تو برنامه ها نمیره
رادوین تاریخ : ۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام چرا در قسمت APNها خالیست و هیچ گزینه ای وجود ندارد چکارکنم؟
ادمین

سلام

علاوه پایین صفحه رو بزنید و یک APN جدید ایجاد کنید

مقاله https://www.parsertebatco.com/post/347 رو مطالعه کنید تا کمکتون کنه

کیانا تاریخ : ۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام با روش های بالا مشکلم حل نشد چیکار کنم!!!
ادمین

سلام دوست عزیز

با شماره 02691009091 تماس بگیرید و به بخش تعمیرات وصل بشید تا کارشناسان ما شمارو راهنمایی کنند.

nakisa تاریخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام گوشی من هم ۴g میاد وقتی نت روشنه بسته ام دارم ولی نمیدونم چرا هیچی و بالا نمیاره
ادمین

سلام دوست عزیز تنظیمات apn رو انجام بدین. اگه قبلا انجام دادین حذف کنید و دوباره دقیق انجام بدین مشکلتون حل میشه

کیوان تاریخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت دلیل دیگه ‌ای هم داره؟یا فقط همینا که گفتید
مبینا تاریخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام گوشی من اندروید هست بسته اینترنتی تازه خریدم علامت اینترنت بالای گوشیم هست ولی کار نمیکنه خاموش کردم حالت پروازو روشن و خاموش کردم نت و خاموش و روشن کردم راه اندازی مجدد هم زدم ولی کار نمیکنه
کامران تاریخ : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
سلام گوشی من سامسونگ j1 aceهست وقتی خاموش میشه و روشن میکنم شبکه دیر بالا میاره اینترنتم که روشن میکنم دوباره شبکه میپره تا یکم بعد بالا میاد بعضی اوقات شبکش که میپره همزمان گوشی هم خاموش میشه امروز موقع روشن شدن وقتی اسم سامسونگ اومد رو صفحه توهمون حالت موند و یه صدای ناهنجاری هم داشت ک باطریو دراوردم و دوباره روشن کردم البته شارژشم 2 درصد بود ولی باز همون مشکل شبکه رو داشت..
ادمین

با سلام گوشیتون اید یکبار فلش بشه اگر مشکل با فلش کردن حل نشد باید گوشی باز بشه و از لحاظ سخت افزاری بررسی بشه

کیانا تاریخ : ۳۰ آبان ۱۴۰۱
گوشی من شیائومی 11t pro هست ، مشکلی که دارم اینه که وقتی وارد مرورگر اینترنت میشم گاهی قسمتی از صفحه سیاه میشه که با بالا و پایین کردن صفحه حالت چشمک زن پیدا می‌کنه و از صفحه مرورگر خارج میشم درست میشه ، مشکل از کجاست !؟
radin تاریخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
من همه ی کارهایی رو که توضیح دادین انجام دادم نت بالای صحفه گوشیم میاد ولی کار نمیکنه تو برنامه ها نمیره
rm تاریخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
سلام گوشی من اندروید هست بسته اینترنتی تازه خریدم علامت اینترنت بالای گوشیم هست ولی کار نمیکنه خاموش کردم حالت پروازو روشن و خاموش کردم نت و خاموش و روشن کردم راه اندازی مجدد هم زدم ولی کار نمیکنه
دانیال مهرورزی تاریخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
سلام گوشی من هم ۴g میاد وقتی نت روشنه بسته ام دارم ولی نمیدونم چرا هیچی و بالا نمیاره
ادمین

سلام دوست عزیز

تنظیمات apn رو انجام بدین. اگه قبلا انجام دادین حذف کنید و دوباره دقیق انجام بدین مشکلتون حل میشه

داریوش تاریخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
سلام چرا اینترنت گوشی کار نمی کند ؟ اینترنت گوشی من فعال میشه و علامت H+ هم میاد ولی وقتی می خوام برم توی گوگل یه مطلب رو سرچ کنم می گه شما اینترنت نداری می شه بگید مشکل از چی هست؟
ادمین

سلام

نیازه که نقاط دسترسی ( APN ) رو دوباره ست کنید تا مشکلتون حل بشه

کامران تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
سلام من همه موارد بالارو انجام دادم accsess point names رو زدم شبکه رو انتخاب کردم حالت اینترنتو انجام دادم نت هم دارم یعنی کاری نمونده که نکرده باشم ولی اصلا علامت نتم نمیاد نمیدونم مشکل چیه . همه این کارارو فولم ولی درست نشد مدل گوشیم جی ۳ پرایم هست .
حسن تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
وقتی گوشیم رو میزنم به شارژ نمیتونم اینترنت گوشی رو روشن کنم لطفا راهنمایی کنید
رادین تاریخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
اینترنت گوشی من فعال میشه و علامت H+ هم میاد ولی وقتی می خوام برم توی گوگل یه مطلب رو سرچ کنم می گه شما اینترنت نداری می شه بگید مشکل از چی هست؟
ادمین

سلام دوست عزیز

نقاط دسترسی ( APN ) رو دوباره ست کنید

SORI تاریخ : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
سلام میخواستم تشکر کنم ازتون. هفته پیش اومدم همینمشکل بود برای گوشیم.چند جا بردم ولی نتونستند مشکل وحل کنند. یعنی درست میشدولی چندروز بعد دوباره خراب میشد. اوردم مرکز تعمیرات موبایل شما آی سی آنتن گوشیم مشکل داشت. تعویض کردید و توی این یک هفته دیگه خراب نشده. دم شما گرم
صمد تاریخ : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
اینترنت گوشی سامسونگ من وصل بود ولی کار نمی کرد. یکبار ریست فکتوری کردم ولی مشکلش حل نشد اخرش با اپراتور خط تماس گرفتم و اونا مشکل رو حل کردند. همیشه مشکل از گوشی نیست اولش با اپراتورتماس بگیرید و مطمئن شید که مشکل از سمت خط نباشه
ساحل تاریخ : ۲ خرداد ۱۴۰۱
من چنین مشکل برام پیش اومد ولی هرکاری کردم درست نشد. مجبور شدم ریست فکتوری کنم ولی بعدش درست شد