ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل

آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-07-07 11:00:53. تلفن های همراه این روزها حرف اول را در زندگی فرد می زنند و بیشتر افراد برای انجام کارهای روزمره خود به این تلفن ها نیاز دارند. گاهی اوقات موبایل ها دچار مشکلاتی می شوند که خود ما قادر به حل آن نیستیم. در این موقعیت ها بهتر است برای حل مشکلات موبایل خود به فردی که در زمینه تعمیرات موبایل تجربه دارد مراجعه کنیم.اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. ما در ادامه این مقاله به 15 مورد از این مشکلات اشاره میکنیم و راه حل آنها را نیز به شما می گوییم. تلفن های همراه این روزها حرف اول را در زندگی فرد می زنند و بیشتر افراد برای انجام کارهای روزمره خود به این تلفن ها نیاز دارند. گاهی اوقات موبایل ها دچار مشکلاتی می شوند که خود ما قادر به حل آن نیستیم. در این موقعیت ها بهتر است برای حل مشکلات موبایل خود به فردی که در زمینه تعمیرات موبایل تجربه دارد مراجعه کنیم.اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. ما در ادامه این مقاله به 15 مورد از این مشکلات اشاره میکنیم و راه حل آنها را نیز به شما می گوییم. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل
آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ تاریخ بازنویسی : ۵ شهریور ۱۴۰۱

تلفن های همراه این روزها حرف اول را در زندگی فرد می زنند و بیشتر افراد برای انجام کارهای روزمره خود به این تلفن ها نیاز دارند. گاهی اوقات موبایل ها دچار مشکلاتی می شوند که خود ما قادر به حل آن نیستیم. در این موقعیت ها بهتر است برای حل مشکلات موبایل خود به فردی که در زمینه تعمیرات موبایل تجربه دارد مراجعه کنیم.اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. ما در ادامه این مقاله به 15 مورد از این مشکلات اشاره میکنیم و راه حل آنها را نیز به شما می گوییم.

 

نکات کاربردی درباره مشکلات نرم افزاری گوشی

هنگامی که گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری خراب می شود و برای تعمیر آن را به پیش یک تعمیرکار نرم افزار می برید ، می توان گفت تا 50٪ مشکل آن قابل حل است. قبل از ایجاد هرگونه مشکل نرم افزاری، حتماً گوشی شما دارای علائم و نشانه هایی بوده است. چنین نشانه هایی عبارتند از ؛ ری استارت تصادفی ، تخلیه غیر طبیعی شارژ باتری ، کند شدن برنامه ها ، هنگ کردن و غیره. با حذف برنامه های مزاحم یا پاک کردن حافظه پنهان برنامه ، می توانید 99 درصد مشکلات یا خرابی های برنامه کاربردی اندروید را برطرف کنید.

  • توصیه می شود همیشه از آخرین آپدیت سیستم عامل گوشی خود استفاده کنید
  • 45% از مشکلات اساسی نرم افزار را می توان با ری استارت گوشی خود برطرف کرد
  • 30٪از دیگر مشکلات نرم افزاری را می توان با ریست فکتوری گوشی حل کرد
  • 10٪از مشکلات نرم افزاری پیشرفته تنها زمانی قابل رفع هستند که شما از منوی بوت یا ریکاوری ، گوشی خود را ریست کنید.
  • یکی دیگر از نکات برای رفع مشکل نرم افزار گوشی ، بازگرداندن کامل سیستم عامل گوشی است
  • 95 درصد از مشکلات نرم افزاری گوشی در نتیجه استفاده نادرست کاربران از گوشی ایجاد می شود.
  • در برخی حالات مشکل نرم افزاری گوشی شما ممکن است تقصیر سازنده باشد.

 

آموزش رفع مشکلات نرم افزاری موبایل

1- پر شدن حافظه گوشی تلفن همراه

شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که عکس، فیلم، برنامه و فایل بسیاری در گوشی خود ذخیره می کنید و حتی اگر به آنها نیازی نداشته باشید باز دلتان نمی آید آنها را پاک کنید! گاهی وقت ها آن عکس و فیلم و فایل ها آنقدر قدیمی شده اند که اصلا فراموش می کنید آنها را روی گوشی همراهتان دارید. برخی برنامه ها و نرم افزارهای غیر ضروری نیز بخش عظیمی از حافظه گوشی را اشغال می کنند که می تواند برای کاربردهای دیگر استفاده شود.

 

راه حل

برای رفع این مشکل نرم افزاری موبایل سعی کنید برنامه ها و فایل هایی که به آنها نیاز ندارید را پاک کنید. پاک کردن تماس ها و پیامک های قدیمی نیز به افزایش حافظه گوشی کمک می کند. یکی دیگر از راه حل های تمیز کردن حافظه، پاک کردن داده ها و حافظه پنهان برنامه ها است. برای حفظ برنامه ها و فایل های مهم بهتر است آنها را در گوگل درایو ذخیره کنید و یا اینکه یک کارت حافظه بخرید و از آن برای حفظ فایل های مهمتان استفاده کنید. به این روش شما هم فایل های خود را دارید و هم حافظه داخلی گوشی بیش از حد پر نمی شود که بخواهد مشکلاتی برای گوشی شما ایجاد کند.

 

پر شدن حافظه گوشی تلفن همراه

 

2- مشکل خالی شدن شارژ گوشی

خالی شدن زود هنگام شارژ باتری گوشی یا به بیان دیگر نگه نداشتن شارژ توسط گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران این گجت ها با آن مواجه هستند. برای جلوگیری از بروز این مشکل شما باید سعی کنید میزان انرژی مصرفی دستگاه را کاهش دهید. با انجام کارهایی مثل کم کردن نور صفحه نمایش، قطع اتصال های غیر ضروری مثل بلوتوث، موبایل دیتا و غیره، روشن نگذاشتن صفحه نمایش گوشی در شرایطی که به آن نیاز ندارید و غیره می‌توانید تا حدی با مشکل خالی شدن شارژ گوشی مقابله کنید.

اما اگر شدت خالی شدن شارژ باتری گوشی شما به قدری زیاد است که انجام مسائل یاد شده تاثیری روی آن نمی‌گذارند، باید به فکر تعویض باتری گوشی خود باشید. حتما دقت کنید که تعویض باتری گوشی را به فرد یا مرجعی قابل اعتماد واگذار کنید. بدون تردید موبایل کمک یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان برای انجام این کار است. 

 

مشکل خالی شدن شارژ گوشی

 

3- سرعت گوشی پایین است

پایین و کند بودن سرعت گوشی از جمله مشکلات متداول نرم افزاری است که بسیاری از کاربران با آن روبه رو می شوند.  برای رفع این مشکل ابتدا توصیه می کنیم نرم افزارهای مورد نیاز را از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود نمایید. دقت داشته باشید که برخی از نرم افزارها در پس زمینه گوشی به فعالیت پرداخته و همین امر باعث افزایش فعالیت cpu و کاهش سرعت موبایل می شود. بنابراین در بخش تنظمیات گوشی برنامه هایی که می خواهید در بک گراند فعال باشند را مشخص کنید. با انجام این کار سرعت گوشی بالا خواهد رفت.

 

سرعت گوشی پایین است

 

4- مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل را چگونه حل کنیم؟

فرض کنید گوشی را به شارژ زده باشید ولی هنگامی که پس از چند ساعت برای خارج کردن آن از شارژ مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که گوشی شارژ نشده است. اما دلیل این مشکل چیست؟ برای بررسی علت و رفع مشکل شارژ نشدن گوشی خود موارد زیر را بررسی کنید.

  1. بررسی کنید که پریزی که شارژر را به آن متصل کرده‌اید، برق دارد یا خیر؟
  2. از صحت آداپتور و کابل آن مطمئن شوید.
  3. با نگهداشتن دکمه‌های افزایش صدا و پاور، گوشی را فورس ریستارت کنید.
  4. گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید.
  5. سیستم عامل گوشی را بروزرسانی کنید.
  6. اگر با انجام تمام موارد بالا مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل شما، رفع نشد، لازم است برد USB و سوکت شارژ توسط تکنسین تعمیر موبایل، بررسی و تعمیر یا تعویض شود.

 

 مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل را چگونه حل کنیم؟

 

5-فریز شدن و پایین آمدن سرعت گوشی

کم شدن سرعت یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های اندرویدی است. سرعت کار با برنامه‌ها کم می‌شود چون اپلیکیشن‌ها بلا استفاده زیادی روی گوشی‌مان نصب کرده‌ایم و یا بسیاری از برنامه‌های اندرویدی به طور همزمان باز هستند. راه‌حل فریز شدن گوشی بسیار ساده است.

شما باید اپلیکیشن های بلا استفاده را Uninstall کرده و فایلهای بزرگ را از حافظه گوشی پاک کنید. برای این کار Clean Master مخصوص اندروید را دانلود کنید. Clean Master‌ می‌تواند به شما در پاک کردن تمام برنامه‌های بدون استفاده و فایلهای بزرگ از حافظه کمک کند. علاوه بر این، می‌توان با استفاده از این برنامه فایلهای به درد نخور گوشی را هم پاک کرد.

 

فریز شدن و پایین آمدن سرعت گوشی

 

6- رابط کاربری(UI) کار نمی کند

گاهی اوقات رابط کاربری گوشی کار نمی کند. اگر خاموش کردن دستگاه مشکل را حل نکرد، می توانید حافظه‌ی پنهان آن را پاک کنید. برای پاک‌سازی به مسیرsettings/apps/all/ بروید، از سربرگ system UI ، all را انتخاب کنید، سپس wipe cache را انتخاب کنید.

 

7- برنامه های گوشی موبایل هنگ می کنند

یکی دیگر از مشکلات رایج نرم افزاری گوشی موبایل این است که برنامه ها از کار می افتند و به قولی هنگ می کنند و به سیستم پاسخ نمی دهند. این مشکل یکی از آزار دهنده ترین مشکلات رایج نرم افزار گوشی موبایل است که گاها اگر خیلی حاد نباشد می توان آن را در خانه حل کرد.

این مشکل زمانی رخ می دهد که برنامه نصب شده مشکل باگ داشته باشد و یا سیستم پردازش گوشی شما به آن برنامه پاسخ نمی دهد. برخی برنامه ها به صورت مداوم به‌روزرسانی می شوند و هر بار گزینه های جدید به آنها اضافه می شود. تغییراتی نیز در این برنامه ها اتفاق می افتد که باعث عملکرد بهتر آنها می شود. برنامه به‌روزرسانی شده اغلب نیاز به سیستم پردازش متناسب با خودش است که اگر سیستم پردازش گوشی پایین باشد ورژن جدید برنامه را پشتیبانی نمی کند و برنامه مدام هنگ می کند.

 

8- باز شدن خودکار برنامه ها

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب کاربران گوشی های اندرویدی با آن سر و کله زده‌اند مربوط به باز شدن خودکار برنامه می‌شود! برای مثال تصور کنید در حال مرور بخش تنظیمات گوشی خود هستید و ناگهان اپلیکیشن تلگرام به صورت خودکار در گوشی باز و دعوتنامه عضویت شما در کانال تلگرام خاصی ارائه می‌شود! اگرچه این مشکل اغلب برای کاربران گوشی های اندرویدی رخ می‌دهد، اما گاها در آیفون و آیپدهای اپل هم شاهد بروز این مشکل هستیم. دلیل بروز این مشکل با اپلیکیشن های مخرب و ویروسی که در گوشی شما نصب است ارتباط دارد! 

 

باز شدن خودکار برنامه ها

 

9- کارت حافظه شناسایی نمی شود

از دیگر مشکلات نرم افزاری گوشی شناخته نشدن کارت حافظه است. ممکن است کارت حافظه شما خراب بوده و به همین دلیل کارت حافظه شناسایی نشود. در صورتی که کارت حافظه شما سالم بوده اما شناسایی نمی شود برای رفع این مشکل توصیه می کنیم کارت حافظه خود را فرمت کنید یا از یک نرم‌افزار ریکاوری مثل Data Recovery Wizard استفاده کنید.

 

10- علت درست کار نکردن دوربین موبایل چیست؟

استفاده از دوربین گوشی‌ها را گاهی می‌توان مهم‌ترین کاربرد تلفن‌های همراه، پس از ایجاد امکان ارتباط، نام برد. اما گاه در هنگام ثبت لحظات مهم با گوشی، متوجه درست عمل نکردن دوربین موبایل خود می‌شوید.

درست کار نکردن دوربین گوشی‌‌های موبایل، می‌تواند دلایل نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد. برای رفع مشکلات سخت افزاری چون وجود خط و خش روی لنز، بروز لایه رنگی روی دوربین و … لازم است با یک تکنسین تعمیر موبایل تماس بگیرید. اما برای رفع مشکلات نرم افزاری آن موارد زیر را بررسی کنید:

  • از قسمت تنظیمات > برنامه‌ها > دوربین، کش دوربین را پاک کنید.
  • از وجود فضای کافی در گوشی خود مطمئن شوید.
  • گوشی را یکبار فورس ری استارت کنید.
  • سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

 

علت درست کار نکردن دوربین موبایل چیست؟

 

11- گوشی‌تان برای انتقال داده به کامپیوتر وصل نمی‌شود

اگر از اینترنت لپتاپ یا وای‌فای استفاده می‌کنید، می‌توانید اپلیکیشن Airdroid را برای انتقال بی‌سیم داده‌ها به گوشی اندرویدتان امتحان کنید. Airdroid یکی از بهترین اپلیکیشن های انتقال داده از کامپیوتر به موبایل و بالعکس است. گاهی اوقات USB گوشی یا پورت کامپیوتر، یکدیگر را شناسایی نکرده که باعث بروز این مشکل می‌شوند. 

 

12- نصب یک بدافزار

برخی از بازی‌ها یا برنامه‌های کرک شده، بدافزارهایی را درون خودشان دارند که با نصب آنها دستگاه شما آلوده می‌شود. در این موارد، تنها راه خلاص شدن از شر این بدافزارها، حذف این برنامه‌ها یا بازی‌های آلوده است. اما اگر نمی‌دانید که کدام یک از برنامه‌های شما به بدافزار آلوده‌ شده است می‌توانید از آنتی ویروس استفاده کنید. یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای اندرویدlookout security & antivirus است. این آنتی ویروس علاوه بر اینکه رایگان است، سبک بوده و می‌تواند بسیاری از بدافزارها را شناسایی کند.

 

13-برنامه ها دانلود نمی شوند

از دیگر مشکلات رایج نرم افزاری گوشی موبایل که کاربران اغلب از آن شکایت می کنند این است که برنامه ها و نرم افزارها در گوشی آنها دانلود نمی شوند. دلیل این اتفاق بیشتر به خاطر حافظه پنهان و حافظه پر گوشی است.

راه حل

برای حل این مشکل نرم افزاری موبایل ابتدا سعی کنید حافظه پنهان برنامه ها را پاک و برنامه های غیر ضروری را حذف کنید. سپس تاریخچه گوگل پلی و گوگل پلی سرویس را نیز پاکسازی کنید. بعد از آن گوشی موبایل را ریستارت کرده و دوباره اقدام به نصب برنامه مورد نظر کنید.

 

14- چرا گوشی موبایل به وای فای وصل نمی‌شود؟

یکی از کاربردهای تلفن‌های همراه، استفاده از آن برای تبادل داده به وسیله اینترنت است. در همین راستا لازم است از گزینه تبادل دیتا در آنها و یا اتصال به وای فای استفاده کنید. اما چرا گوشی موبایل به وای فای وصل نمی‌شود؟ اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید، کافی است برای رفع این مشکل موارد زیر را انجام دهید:

مودم را یکبار خاموش کنید و پس از ۱۰ الی ۱۵ ثانیه دوباره آن را روشن کنید.

  • گزینه صرفه جویی در مصرف انرژی (Power saving) را در گوشی خود غیرفعال کنید.
  • از برنامه‌های Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.
  • از قسمت تنظیمات Wi-Fi گوشی، با نگهداشتن انگشت خود روی نام شبکه، آن را Forget و دوباره با وارد کردن رمز Wi-Fi به آن متصل شوید.
  • از بروز بودن سیستم روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار اسمارت فون شما آپدیت باشند.
  • از قسمت وای فای، وارد تنظیمات و سپس Advanced شده و نگاهی به گزینه‌ی MAC address بیندازید. سپس اطمینان حاصل کنید که به این آدرس در فیلتر MAC روتر دسترسی داشته باشید.

 

چرا گوشی موبایل به وای فای وصل نمی‌شود؟

 

15- لمس صفحه نمایشم درست کار نمی‌کند

امروزه دستگاه‌های اندروید به کاربران اجازه می دهند تا صفحه نمایش را کالیبره کنند. یعنی اگر شما هنگام ضربه زدن روی یک محل مشخص از گوشی دچار مشکل شدید می‌توانید ریست نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و… انجام دهید. دقت صفحه نمایش به عوامل مختلفی بستگی دارد. احتمال اینکه صفحه شما از داخل آسیب دیده باشد هم وجود دارد. با این وجود، اگر پس از ریست سخت‌افزاری مشکل همچنان وجود داشت باید آن را فلش کنید. یا خودتان یا یک تعمیرگاه موبایل.

دستگاه بر روی boot کار نمی کنداگر گوشی شما بر روی بوت (boot) کار نکرد، از طریق مسیر safe mode، می‌توانید این مشکل را حل کنید. Safe mode به کاربران اجازه می‌دهد تا همه برنامه‌هایی که خودبخود اجرا می‌شوند و باعث اختلال در عملکرد گوشی می شوند را از کار بیاندازد(disable).

همچنین از Safe mode می‌توانید مواقعیﮐﻪ دستگاه اندرویدی ﺑﺼﻮرت مداوم ﻫﻨﮓ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻧﺼﺐ ﻧﺮﻡﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ اختلال در ﮔﻮﺷﯽ می‌شود نیز استفاده کنید.ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ Safe Mode، ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺪ Power ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺧﺎﻣﻮﺵ کردن دستگاه ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﯾﺪ.

ﺣﺎﻝﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ Power Off ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ‏( ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﻨﯿﺪ‏) ﺗﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﮕری ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻋﻼﻡ میﮐﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ Safe Mode ﺩﺍﺭﯾﺪ؟زمانی که وارد این بخش شدید می‌توانید برنامه‌هایی را که به درستی کار نمی‌کنند را بردارید.

 

16-  مشکل همگام سازی گوشی موبایل

شاید برایتان پیش آمده که سعی کنید گوشی خود را با یک برنامه به خصوصی همگام سازی کنید ولی هرچه تلاش می کنید این اتفاق نمی افتد. این یک مشکل نرم افزاری موبایل است که برخی برنامه ها در این مواقع مشکل را نشان نمی دهند و شما نمی دانید که چطور این مسئله را رفع کنید.

راه حل

اول از همه اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید. همچنین مطمئن شوید برنامه ای که قصد دارید با آن همگام سازی کنید نیزبه خوبی کار می کند. بعد از آن رمز ورود حساب خود را بازیابی کنید و اگر همه چیز صحیح بود دوباره همگام سازی را تکرار کنید. اگر باز هم مشکلی ایجاد شد سعی کنید که کل حساب کاربری خود را حذف و مجددا نصب کنید.

 

مشکل همگام سازی گوشی موبایل

 

17- هر اپلیکیشنی ارزش نصب کردن را ندارد

ویروسی شدن گوشی موبایل متاسفانه یکی از علت های رایج برای خرابی انواع موبایل به حساب می‌ آید. بدین ترتیب باید به گونه‌ ای عمل کنید که در ابتدا بدانید با چه عواملی گوشی ویروسی می شود که شما شاید نتوانید همیشه خود به ویروس کشی گوشی بپردازید تا بتوانید به گوشی خود کمک کرده و باعث شوید که نحو احسن در طولانی مدت بدون هیچگونه عیب و ایراد و خرابی از گوشی موبایل خود استفاده کنید.

در این قسمت تعمیرات نرم افزاری موبایل به کمک شما می‌ آیند و با یک ویروس کشی اصولی  باعث می شوند که هر نوع ویروس به راحتی پاکسازی شود و این نکته را در نظر بگیرید که لازم نیست شما همیشه هر نوع اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید؛ چرا که بسیاری از این اپلیکیشن‌ ها واقعا مخرب و آسیب زا هستند و به راحتی سیستم عامل گوشی شما را با مشکلات خاصی رو به رو می کنند.

 

18- دلیل درست کار نکردن اپ استور و گوگل پلی استور

درست کار نکردن اپ استور و گوگل پلی استور در گوشی موبایل می‌تواند مشکل  به ظاهر کوچک اما بزرگی باشد. اگر تصمیم به دانلود و یا آپدیت یک برنامه داشته باشید و با مشکل عدم عملکرد این برنامه‌ها در گوشی موبایل خود مواجه شوید، چه می‌کنید؟ برای رفع این مشکل می‌توانید راه حل‌های زیر را تست کنید.توجه کنید که هیچ راه حل ثابتی برای مشکلات Google Play Store وجود ندارد، اما اول از همه باید اطمینان حاصل کنید که مشکل پیش آمده از دستگاه شما است و ربطی به سرویس‌های شرکت گوگل ندارد. پس از آن می‌توانید چند راه کار زیر را امتحان کنید:

  • اپ گوگل پلی را force close کنید.
  • حافظه کش اپ استور و Play Store  را پاک کنید. سپس گوشی را ریست کرده و دوباره وارد Google Play Store شوید.
  • بررسی کنید که کدام یک از اپ‌ها یا سرویس‌هایی که غیرفعال کرده‌اید روی Google Play Store تاثیر می‌گذارند.
  • Google Play گوگل پلی استور و یا اپ استور را باز کرده و از قسمت تنظیمات آن گزینه Clear History را انتخاب کنید.

 

 

مشکلات نرم افزاری گوشی های سیستم عاملiOS 

درسته که کار با این سیستم عامل نسبت به اندروید راحت‌تره ولی به‌ هر حال سیستم عامل قوی‌تری نسبت به اندرویده و کمتر دچار مشکلات نرم افزاری می‌شه؛ اما در این قسمت به بعضی از مشکلات نرم افزاری گوشی های iOS می‌پردازیم:

  • کرش کردن برنامه‌ها
  • خاموش شدن ناگهانی
  • هنگ کردن
  • بوت نشدن دستگاه
  • سفید شدن تصویر زمینه
  • عدم کارکرد وای فای و بلوتوث 

 

Hard Reset چیست؟

منظور از Hard Reset بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. اگر گوشی شما مشکلات نرم افزاری پیدا کرده باشد، با این کار مشکلات آن برطرف خواهد شد. این کار چیزی شبیه به فلش کردن در گوشی های قدیمی است. اما توسط خود کاربر به راحتی قابل انجام میباشد.

 

انجام Hard Reset، وقتی امکان روشن کردن گوشی وجود دارد

اگر سیستم عامل اندروید شما بالا می آید، میتوانید از داخل موبایل آن را ریست کنید. Hard Reset در گوشی های اندرویدی در بخش Setting و Backup and Restore در دسترس است.

(با نام Reset، یا Hard Reset، یا Factory Reset)

بعد از انتخاب این گزینه، باید تعیین کنید که آیا میخواهید حافظه جانبی هم پاکسازی شود یا خیر؟ اگر موبایل شما مشکلات شدید نرم افزاری دارد و یا مشکوک به ویروسی بودن است، توصیه میکنیم حافظه جانبی را هم پاکسازی کنید.

 

انجام Hard Reset، وقتی گوشی اصلا روشن نمیشود

اگر مشکلات نرم افزاری گوشی شما به قدری شدید است که اصلا بالا نمی‌آید، میتوانید وقتی خاموش است توسط دکمه های موبایل آن را هارد ریست کنید. روش انجام این کار در موبایل های اندرویدی مختلف کمی با هم فرق میکند. ما به عنوان نمونه، یکی از آنها را اینجا معرفی میکنیم:

روش اول (این روش برای بیشتر گوشی های اندرویدی کار میکند) 1. گوشی را شارژ کنید تا حداقل 30 درصد باتری داشته باشد. 2. گوشی را خاموش کنید. 3. وقتی گوشی خاموش است، دکمه های Power و Volume Up را همزمان برای چند ثانیه نگه دارید. 4. منوی بوت اندروید ظاهر خواهد شد. مراحل را ادامه دهید تا گوشی Reset شود و بالا بیاید.

روش دوم (اگر روش بالا روی گوشی شما کار نکرد) 1. گوشی را شارژ کنید تا حداقل 30 درصد باتری داشته باشد. 2. گوشی را خاموش کنید. 3. گوشی را روشن کنید. به محض اینکه چراغ آن روشن شد، دکمه Volume Up را چند بار پشت سر هم بزنید. 4. منوی بوت اندروید ظاهر خواهد شد. مراحل را ادامه دهید تا گوشی Reset شود و بالا بیاید.

 

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل در پارس ارتباط لوتوس

 شما می توانید تمامی دوره های آموزش تعمیرات موبایل، از مبتدی تا پیشرفته را در مرکز پارس ارتباط لوتوس بگذرانید. برای اطلاع از دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره زیر تماس بگیرید.
  • 02691009091
  • 09197922279


 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید