ثبت درخواست تعمیرات
onlineChat
گفتگوی آفلاین
gif
درحال بارگزاری گفتگو ها ...
zarbdar

علت خالی شدن سریع باتری گوشی چیست؟ 12 دلیل + راه حل این مشکل

علت خالی شدن سریع باتری گوشی چیست؟ 12 دلیل + راه حل این مشکل Reviewed by Mrs. Bagheri on 2021-03-10 10:47:35. عملکرد تلفن‌های هوشمند هواوی مدرن با سرعت‌های بالا و ویژگی‌های جدید بسیار خوب شده است. این بدین معنی است که امروزه تلفن‌های همراه انرژی بیشتری نسبت به گذشته مصرف می‌کنند و باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی می‌شوند. صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، کیفیت صدا و تصویر بالا، سرعت بالا، جی‌پی‌اس، حافظه زیاد و… همه‌وهمه در سریع خالی شدن شارژ موبایل مؤثرند. عملکرد تلفن‌های هوشمند هواوی مدرن با سرعت‌های بالا و ویژگی‌های جدید بسیار خوب شده است. این بدین معنی است که امروزه تلفن‌های همراه انرژی بیشتری نسبت به گذشته مصرف می‌کنند و باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی می‌شوند. صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، کیفیت صدا و تصویر بالا، سرعت بالا، جی‌پی‌اس، حافظه زیاد و… همه‌وهمه در سریع خالی شدن شارژ موبایل مؤثرند. 4.5
جدیدترین مقالات close
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
علت غیر فعال شدن فست شارژ گوشی سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
آموزش فعال و غیر فعال کردن فست شارژ در گوشی‌ های سامسونگ
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن عکس های حذف شده از سطل آشغال گوشی های اندروید
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
برگرداندن اس ام اس های پاک شده شیائومی
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
علت داغ شدن موبایل هنگام شارژ چیست؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
معرفی لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل (معرفی 16 وسیله ضروری)
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
ارائه راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی موبایل
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام (معرفی 6 روش کاملا رایگان)
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
آموزش نصب و دانلود اپ بدون نیاز به اپ استور در گوشی های آیفون
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
معرفی 7 ویرایشگر ios که باید آنها را بشناسید !
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
علت کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟ با 5 روش این مشکل را حل کنید!
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 13 | تعمیر و تعویض تعویض ال سی دی ایفون 13 با کیفیت بالا
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض ال سی دی ایفون 12 - استعلام هزینه تعویض تاچ و ال سی دی ایفون 12
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 11 | استعلام هزینه تعویض ال سی دی ایفون ۱۱
جدیدترین مقالات ←
علت خالی شدن سریع باتری گوشی چیست؟ 12 دلیل + راه حل این مشکل
علت خالی شدن سریع باتری گوشی چیست؟
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تاریخ بازنویسی : ۴ دی ۱۴۰۲

عملکرد تلفن‌های هوشمند هواوی مدرن با سرعت‌های بالا و ویژگی‌های جدید بسیار خوب شده است. این بدین معنی است که امروزه تلفن‌های همراه انرژی بیشتری نسبت به گذشته مصرف می‌کنند و باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی می‌شوند. صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، کیفیت صدا و تصویر بالا، سرعت بالا، جی‌پی‌اس، حافظه زیاد و… همه‌وهمه در سریع خالی شدن شارژ موبایل مؤثرند.

 

خالی شدن بی‌دلیل باتری موبایل

همهٔ باطری گوشی موبایل پس از شارژ شدن مقداری از شارژ خود را از دست می‌دهند. باتری برخی از تلفن‌های همراه بیشتر از سایرین به علت جنس مواد پایه و ساخته شده در آن و بسیاری از عوامل دیگر می‌باشد؛ بنابراین در حالت کلی می‌توان گفت که بسیاری از تلفن همراه‌های هوشمند هرگز کاملاً خاموش نمی‌باشند و می‌توانند با اقدامات خاصی که توسط شما انجام می‌شود روشن شوند. برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود مقاله کالیبره کردن باتری چیست و چگونه باید باتری گوشی را کالیبره کنیم را نیز مطالعه نمایید.

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که خالی شدن باتری گوشی سامسونگ در چه صورت اتفاق می‌افتد؟ دلایل بی‌شماری وجود دارد که ممکن است دستگاه شما از باطری استفاده کند و بیشتر از آنچه گمان می‌کنید شارژ تلفن شما تمام می‌شود. بهتر است بدانید باتری قابل شارژ در دستگاه حتی اگر گوشی به طور کامل خاموش باشد به‌مرورزمان از بین می‌رود؛ تخلیه خودبه‌خودی برای تمامی باطری‌های قابل شارژ اتفاق می‌افتد.

 

خالی شدن بی‌دلیل باتری موبایل

 

سرعت خالی شدن شارژر باتری گوشی به چه عواملی بستگی دارد؟

 سرعت خالی شدن شارژ باتری انواع گوشی‌های هوشمند در یک بازه زمانی ثابت، باتوجه‌به ویژگی‌های هر گوشی متفاوت است. عوامل متعددی مانند اندازه صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری، قدرت پردازشگر گوشی میزان رم و.... تأثیر مستقیم بر سرعت خالی شدن باتری گوشی دارد. بااین‌حال گاهی اوقات کاربران فکر می‌کنند که گوشی هوشمند آن‌ها زودتر از حالت نرمال، شارژ خالی می‌کند.

 

علت خالی شدن سریع باتری گوشی 

  • کارکردن با گوشی در هنگام شارژ

متأسفانه یک عادت بسیار اشتباهی که بسیاری از کاربران آن را دارند، عادت کارکردن با گوشی موبایل در حین شارژ شدن می‌باشد. بسیاری از افراد به دلیل زیادی استفاده از گوشی، اجازه استراحت به گوشی را نمی‌دهند حتی در زمان شارژ. کارکردن با گوشی در زمان شارژ اگر به‌دفعات تکرار شود باعث ایجاد اختلال بین سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی خواهد شد. این اختلال بدین معناست که سیستم نرم‌افزاری گوشی نمی‌تواند میزان دقیق باتری را تشخیص دهد و همین امر باعث خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌شود .

 

کارکردن با گوشی در هنگام شارژ

 

  • روشنایی بیش از حد صفحه‌نمایش

یکی از اصلی‌ترین منابع مصرف شارژ باتری نور صفحه‌نمایش است. زمانی که در بیرون از خانه هستید لازم است که نور صفحه‌نمایش زیاد باشد تا بتوانید متنی که می‌نویسید یا کاری که با گوشی انجام می‌دهید را به‌خوبی مشاهده کنید.

زمانی که در محیط بیرون صفحه‌نمایش شما دائماً روشن است و با گوشی کار می‌کنید نور صفحه حجم زیادی از شارژ باتری شما را مصرف می‌کند و شما ناگهان با خالی شدن باتری گوشی htc مواجه می‌شوید. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکل این است که نور صفحه‌نمایش را روی حالت خودکار قرار دهید تا در نواحی که نور کم است یا وارد یک محیط بسته می‌شوید، نور صفحه‌نمایش خو به خود کمتر شود یا گوشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید صفحه‌نمایش را فوراً خاموش کند.

 

  • فعال بودن بلوتوث گوشی

امروزه گجت های بسیاری وجود دارند که با استفاده از بلوتوث به گوشی متصل شده و امکانات مختلفی را برای کاربران فراهم می کنند. از جمله این گجت ها می توان به اسپیکرهای بلوتوث، دستبندهای سلامتی، ساعت های هوشمند و غیره اشاره کرد.

برای استفاده از این دستگاه ها نیاز است تا بلوتوث گوشی شما به صورت دائم روشن باشد. مسلما روشن بودن دائمی بلوتوث گوشی می تواند شارژ زیادی را از باتری شما گرفته و باعث خالی شدن ناگهانی باتری گردد.

بهتر است برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود به صورت دائم از این گجت ها استفاده نکرده و در صورتی که اهمیت زیادی به باتری گوشی خود می دهید به طور کلی استفاده از این دستگاه ها را محدود یا حذف نمایید.

 

 

  • استفاده از اینترنت همراه 

یکی از عوامل مهم خالی شدن زودتر شارژ موبایل، روشن بودن دائمی اینترنت همراه گوشی موبایل است. کافی است یک‌بار این را امتحان کنید و اینترنت همراه گوشی موبایل خود را مدتی خاموش کنید و میزان مصرف باتری را با زمانی که اینترنت همراه روشن است مقایسه کنید تا ببینید که روشن بودن اینترنت همراه چه تأثیری بر خالی شدن شارژ موبایل دارد.

البته این درست است که یکی از واجب‌ترین امکانات هر گوشی موبایلی داشتن اینترنت همراه است، اما برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ موبایل می‌توانید هر موقع که به اینترنت همراه گوشی‌تان نیازی نداشتید آن را خاموش کنید. یک راه دیگر استفاده از شبکه 3G به‌جای شبکه 4G در هنگامی‌که فقط به شبکه 3G دسترسی دارید است. باید توجه داشته باشید که شارژ موبایل در حالت 4G بیشتر از 3G و 2G مصرف می‌شود.

یکی دیگر از راه‌ها استفاده از شبکه وای‌فای به‌جای اینترنت همراه است. هنگامی‌که از شبکه وای‌فای استفاده می‌کنید، شارژ کمتری نسبت به زمانی که از اینترنت همراه استفاده می‌کنید مصرف می‌شود. مقاله " چند دلیل اصلی برای کوتاه شدن عمر گوشی موبایل" را بخوانید.

 

استفاده از اینترنت همراه

 

  • آنتن دهی گوشی علت زود خالی شدن باتری گوشی

از دیگر مواردی که می تواند بر روی زود خالی شدن باتری گوشی تاثیر گذار باشد این حالت است. شاید به این نکته دقت کرده باشید که در صورت حضور در مناطقی که آنتن دهی گوشی به حداقل میرسد باطری هم به همان میزان سریعتر خالی می شود. شما کاملاً درست حدس زده اید، این دو آیتم رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. هر چه گوشی شما برای ارتباط با شرکت های مخابراتی تلاش بیشتر کند باطری نیز به همان میزان بیشتر مصرف خواهد شد.

راهکار :

_ انتخاب در دسترس ترین سرویس مخابراتی :

سرویس مخابراتی خود را بر اساس محل زندگیتان انتخاب کنید. اگر شرکتی در یک منطقه خاص عملکرد بهتری دارد تا زمانی که در آن مکان حضور دارید خدمات آن شرکت را برگزینید.

_ استفاده از حالت پرواز :

در چنین شرایطی گوشی شما مرتباً در حال تلاش برای برقراری ارتباط با دکل های مخابراتی است. پس سعی کنید برای مدتی هم که شده گوشی خود را بر روی حالت  airplane mode قرار دهید تا از میزان مصرف باطری کم کنید.

_ استفاده از تقویت کننده سیگنال :

چنانچه قرار است به مدت طولانی در اماکنی با آنتن دهی ضعیف سکونت داشته باشید توصیه می‌کنیم که از توسعه دهنده های شبکه (تقویت کننده سیگنال) کمک بگیرید.

 

  • وای‌فای دائم در حال اسکن کردن است

وقتی وای‌فای گوشی روشن باشد هرچند دقیقه یک‌بار وای‌فای‌های در دسترس را جستجو می‌کند تا به یک وای‌فای وصل شود. این کار باعث می‌شود تا باتری زیادی مصرف شود. اگر نیازی به وای‌فای ندارید همیشه آن را خاموش کنید.

 

  • آسیب‌دیدن اجزای داخلی گوشی 

بورد اصلی گوشی وظیفه تقسیم انرژی بین اجزای داخلی مانند سی‌پی‌یو، دوربین، میکروفون و اسپیکر را برعهده دارد. آسیب‌دیدن بورد گوشی می‌تواند به دلایلی مانند داغ کردن بیش از حد گوشی، سوختن خازن‌ها، شکستگی در بورد، آسیب‌دیدن اجزای داخلی، آب خوردن بورد یا سوختن آی سی شارژ رخ دهد. در این موارد به دلیل هدر رفت انرژی، باتری گوشی به‌سرعت تخلیه می‌شود.

 

  • ویجت‌ها

ویجت‌ها میان‌برهای گرافیکی هستند که دسترسی به برخی از امکانات گوشی‌های هوشمند را آسان‌تر می‌کنند. ایراد مهم این میان‌برهای گرافیکی مصرف زیاد شارژ گوشی است. برای جلوگیری از خالی‌کردن ناگهانی باتری موبایل خود، ویجت‌های کم استفاده را از صفحه‌نمایش موبایلتان حذف کنید.

 

  • استفاده از اپلیکیشن‌های پرمصرف

بسیاری از برنامه‌ها بر روی گوشی نصب می‌شوند که ممکن است این برنامه‌ها باعث مصرف زیاد باتری شده و شارژ گوشی شما را به‌سرعت خالی نمایند. نرم‌افزاری مانند گوگل‌مپ به علت این‌که به‌صورت هم‌زمان از gps و اینترنت استفاده می‌کند می‌تواند مقدار زیادی از شارژ باتری شما را مصرف کرده و باتری با سرعت بیشتری خالی گردد.

علاوه‌برآن نرم‌افزارهای بازی سنگینی وجود دارند که با بازکردن آنها گوشی شارژ زیادی را مصرف می‌کند. بهتر است درصورتی‌که به شارژ گوشی خود نیاز دارید و یا به عمر باتری خود اهمیت می‌دهید استفاده از این نرم‌افزارها را محدود کرده و یا آنها را حذف نمایید.

برخی از اپلیکیشن‌ها ممکن است درگوشی شما نصب شده باشند و به‌صورت پیش‌فرض در پس‌زمینه موبایل فعال شده باقی بمانند. یعنی بدون این‌که از این نرم‌افزارها استفاده‌ای شود و یا حتی باز شوند، درگوشی شما فعال بوده و باعث مصرف باتری می‌گردند.

می‌توانید در تنظیمات تلفن همراه خود این نرم‌افزارها را پیدا کرده و در صورت مصرف زیاد باتری آنها را ببندید. در قسمت setting app و پس از آن گزینه باتری می‌توانید میزان مصرف هر یک از نرم‌افزارها را مشاهده نمایید.  مقاله " نحوه تست سلامت باتری آیفون" را نیز مطالعه نمایید.

 

استفاده از اپلیکیشن‌های پرمصرف

 

  • بروزرسانی‌های گوشی هوشمند

یکی از به روز رسانی‌های واجب گوشی‌های هوشمند، به روز رسانی سیستم عامل است. اما روشن بودن به روز رسانی سیستم عامل خودکار موجب خالی شدن سریع‌تر باتری می‌شود. یکی دیگر از به روز رسانی‌ها، به روز رسانی اپلیکیشن یا برنامه‌ها از مارکت‌هایی مانند گوگل پلی است. اگر به روز رسانی خودکار گوگل پلی روشن باشد باتری بیشتری نیز مصرف می‌شود. پس بهترین کار این است که این به روز رسانی‌های خودکار را متوقف کنید و خودتان برای بررسی به روز بودن سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها اقدام کنید. 

 

  • نبستن برنامه‌ها در گوشی موبایل

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های متعددی را در گوشی موبایل خود باز می‌کنیم و بدون اینکه آن‌ها را ببندیم به سراغ اپلیکیشن بعدی می‌رویم. این امر نیز موجب زودتر خالی شدن شارژ موبایل می‌شود و برای جلوگیری از آن بهتر است بعد از اینکه کارمان با هر برنامه‌ای تمام شد، آن را به طور کامل ببندیم. 

 

بیشتر بخوانید: چگونه باتری گوشی را بدون شارژر شارژ کنیم؟

 

مشکلات سخت افزاری

از جمله دیگر عواملی که در گوشی ها و تبلتها باعث خالی شدن باتری میتواند باشد، مشکلات ایحاد شده به دلایل سخت افزاری است. این پدیده به این شکل است که به دلیل استفاده بیش از حد یک آی سی یا قطعه SMD در دستگاه شما باعث مصرف مقدار جریان بیشتر در گوشی میگردد که این امر نیز باعث مصرف بیشتر باتری شما میگردد. به عنوان مثال در گوشی های آیفون اتصال در آی سی usb از جمله بارز ترین مشکلات شارژ این مدل گوشی ها میباشد دلایل این مشکل نیز استفاده از شارژر کپی، پاوربانک یا شارژر فندکی غیر اورجینال است. و نحوه خرابی این آی سی هم به دلیل ورود مقدار جریان اضافی در گوشی است که این آی سی در مقابل این مقدار خود را فدا میکند تا به سایر قطعات آسیب نرسد. یا در گوشی های مدل قدیمی تر سامسونگ به دلیل استفاده از شارژ های فست، آسیب و خرابی در آی سی شارژ را باعث میشود که این امر نیز دلیل واضحی بر دیرتر شارژ شدن گوشی و همچنین آسیب رسیدن به باتری را شامل میشود.

اگر احساس کردید چند روزی است که باتری گوشی تان خراب شده است و مطابق معمول شارژ را نگه نمی دارد. و یا اینکه دیر شارژ می شود و همچنین اگر باتری دستگاه شما هنگام شارژ شدن بیش از حد داغ می شود. به احتمال قوی باتری از کار افتاده است و باید به فکر تعویض و تعمیرات سخت افزاری آن باشید.

 

جلوگیری از تخلیه سریع باتری

  • تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش

 تأثیرگذارترین روش برای ذخیره بیشتر شارژ باتری در هر گوشی هوشمند این است که روشنایی صفحه‌نمایش خود را در پایین‌تر حد ممکن قرار دهید. اکثر مواقع ۴۰ درصد باتری گوشی‌ها به‌خاطر همین صفحه‌نمایش سریعاً خالی می‌شود. سعی کنید صفحه‌نمایش خود را بر روی ۵۰ درصد روشنایی و یا حتی کمتر نگه دارید.

گزینه اتوماتیک برای تنظیم خودکار این روش خوب است ولی باید بدانید که گزینه اتوماتیک هنگامی‌که زیر آفتاب و نورخورشید بیرون از منزل هستید، خیلی سریع باتری شما را خالی می‌کند. برای تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش به قسمت Settings > Display > Brightness level مراجعه کنید .

 

تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش

 

  • غیرفعال‌کردن عملکرد اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه (Background App Refresh)

بد نیست بدانید خیلی از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب می‌کنید، به‌صورت خودکار در پس‌زمینه دستگاه فعالیت می‌کنند و اطلاعات خودشان رو به‌روز نگه می‌دارند که البته این ویژگی می‌تواند مصرف باتری گوشی شما رو افزایش بده و بنابراین برای کاهش میزان مصرف باتری، بهتر است اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه آیفون یا آی‌پد خودتان را بررسی کنید و تا حد ممکن از عملکرد اپلیکیشن‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

در حال حاضر باتوجه‌به باگ موجود iOS 14، یکی از بهترین راهکارهای موجود این هست که این قابلیت رو غیرفعال کنید و برای این کار می‌بایست به بخش تنظیمات General و سپس Background App Refresh برید و گزینه Off رو انتخاب کنید.

 از والپیپرهای زنده استفاده نکنید گرچه این نوع والپیپرها زیبا به نظر می‌رسند اما مثل زمانی می‌ماند که انگار ویدئویی در مدام در حال پخش است و دشمن باتری شماست.

 

  • غیرفعال‌سازی قابلیت‌هایی نظیر GPS، Wi-Fi و غیره

تمام قابلیت‌های ارتباطی که درگوشی موبایل شما ارائه شده به شدت بر روی مصرف شارژ باتری گوشی تأثیرگذار هستند. این قابلیت‌ها شامل مواردی همچون سرویس موقعیت‌یاب یا اصطلاحاً GPS، وای‌فای یا Wi-Fi، موبایل دیتا (Mobile Data)، قابلیت هات اسپات (Hotspot)، بلوتوث (Bluetooth) و غیره می‌شود. تمام این قابلیت‌های ارتباطی برای فعال بودن به مصرف انرژی و شارژ باتری نیاز دارند، بنابراین غیرفعال‌سازی آن‌ها حداقل در شرایطی که نیازی به آن‌ها ندارید، یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی خواهد بود.

برای مثال در مواقعی که به اینترنت نیاز ندارید، قابلیت‌های وای‌فای و موبایل دیتای گوشی خود را خاموش کنید یا زمانی که نیازی به پیداکردن موقعیت مکانی خود ندارید، قابلیت GPS گوشی را خاموش کنید. رعایت کردن این مسائل تأثیر به سزایی روی مصرف انرژی شارژ باتری خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید: علت به‌روز نشدن گوشی اندروید چیه؟

 

  • آپدیت نبودن گوشی و مشکل کاهش نگهداری شارژ

سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس هر دو دارای باگ‌هایی هستند که می‌تواند روی عملکرد گوشی شما تأثیر بگذارد. یکی از این باگ‌ها مشکل مصرف بیش از حد باتری گوشی است که هم درگوشی‌های اندرویدی و هم آیفون بارها رخ‌داده است. معمولاً این مشکل با آپدیت کردن سیستم‌عامل گوشی رفع می‌شوند؛ بنابراین اگر با مشکل عدم نگهداری شارژ گوشی روبه‌رو هستید پیشنهاد می‌کنیم از آپدیت بودن گوشی خود مطمئن شوید.

 

سوالات متداول

 

آیا فست شارژ باتری گوشی را سریع خالی می‌کند؟

فست شارژها که در گوشی‌های نسل جدید وجود دارد؛ اما نمی‌تواند دلیلی برای خالی شدن سریع باتری گوشی باشد. چون باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با سیستم فست‌شارژ سازگارهستند و دقیقا مثل یک شارژر معمولی در حالتی ایده‌آل شارژ میکنند. فست شارژ برای گوشی ضرری ندارد و تحقیقات هم نشان می‌دهند که کم شدن ظرفیت باتری به قابلیت فست شارژ آن‌ها ربطی ندارد. حال میتوانید طبق روش زیر برنامه هایی که باعث خالی شدن باتری گوشی میشوند را ببینید

 

آیا کالیبره کردن عمر باتری را بالا می‌برد؟

کالیبره کردن باتری به این معناست که شما اجازه بدهید باتری گوشی کاملا خالی شود و خودبخود خاموش شود. بعد گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید تا فول‌شارژ شود. اما این کار عمر باتری را بالا نمی‌برد. فقط درصد باتری گوشی را کالیبره می‌کند. یعنی باتری را دوباره درجه‌بندی می‌کند. اگر گوشی شما ناگهان از 40 درصد به 10 درصد می‌رسد به این دلیل است که درجه‌بندی درصد باتری به هم خورده است. با کالیبره کردن باتری این درصدها مجددا تنظیم می‌شوند. اما عمر باتری به همان میزان سابق باقی می‌ماند.

 

چگونه می توان میزان مصرف باتری را مشاهده کرد ؟

برای آنکه بتوانید مصرف باتری گوشی خود را مشاهده کنید می توانید مسیر زیر پیش بگیرید :

  • مراجعه به Setting گوشی
  • گزینه Battery را انتخاب کرده
  • بر روی نشانه سه نقطه در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه Battery usage را برگزینید.
  • سپس بر روی نشانه سه نقطه بالای صفحه نمایشگر ضربه زده
  • در نهایت گزینه Show full device usage را انتخاب کنید.
  • * ممکن است در بعضی از گوشی ها و یا سیستم عامل ها این مراحل تا حدودی متفاوت باشند.

 

برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری با ریستارت یا فورس ریست چکار باید کنیم؟

ریستارت کردن گوشی هم یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند روی کاهش مصرف شارژ باتری تاثیرگذار باشد. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بهترین بازده را با انجام این کار دریافت کنید، حتما دستگاه را فورس ریست (Force Reset) نمایید. نحوه انجام فورس ریست در گوشی های مختلف متفاوت خواهد بود، اما در تمام آن ها باید از فشردن دکم های ترکیبی خاصی استفاده شود.

 

اگر تمامی گفته شده در بالا تاثیری بر بهبودی شارژ باتری موبایل شما نداشتف احتمالا مشکل سخت افزاری میباشد بهتر است برای حل مشکل موبایل خود با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی های لازم را به شما داشته باشند. با شماره زیر تماس بگیرید.

  • 02691009091

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید. 

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه
شما اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کنید